کد خبر ۹۱۴۹۳ ۲۹۳ بازدید انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۳
استاندار قم:

فرهنگ سازی از راه های کاهش تصادفات است

استاندار قم گفت: فرهنگ سازی و اقدامات ایجابی از جمله ارتقا فرهنگ رانندگی برای کاهش تصادفات در استان قم ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، بهرام سرمست ظهر یکشنبه در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت کاهش حجم تصادفات در استان قم گفت: باید تا قبل از شش ماه دوم سال دستاورد مهمی این جلسات و کارگروه‌های مرتبط به امر ترافیک و تصادفات استان با پیگیری معاونت امور عمرانی داشته باشیم.

استاندار قم با تاکید بر اینکه باید در یک پروسه زمانی کوتاه که معاونت عمرانی پیگیر جلسات آن خواهد بود خروجی مطلوب و یکپارچه‌ای از دل این جلسات بیرون آید، گفت: تجهیز معابر استان به دوربین‌های هوشمند یکی از مهمترین برنامه دستگاه‌های مسئول است.

وی یکی دیگر از راهکارهای کاهش تصادفات جاده‌ای را افزایش ایمنی جاده‌ها بیان کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید به صورت یکپارچه و منسجم برای کاهش تصادفات اقدام کنند.

سرمست با تاکید بر فرهنگ سازی و اقدامات ایجابی از جمله ارتقا فرهنگ رانندگی برای کاهش تصادفات در استان ضروری دانست و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی برای نهادینه کردن التزام عملی به قانون استفاده شود.

وی افزود: دستگاه‌های مسئول در موضوعات ترافیکی از ظرفیت معاونت سیاسی و امور اجتماعی استانداری و همچنین سند تحول فرهنگی و اجتماعی استان برای کاهش تصادفات استفاده کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/