کد خبر ۹۱۵۱۸ ۱۵۴ بازدید انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۸

انتقال صنوف مزاحم به شهرک صنوف

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه دیوار نویسی و چسباندن کارت‌های تبلیغاتی بر دیوار طبق ماده 92 بدون هماهنگی جرم محسوب می‌شود گفت: در مرحله نخست شماره تماس‌ها اخطار داده‌شده و اگر اقدامی نکنند خودشان مکلف بوده کارت‌ها را از روی دیوار پاک‌سازی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به اهمیت ساماندهی دست‌فروشان از سطح شهر، اظهار کرد: در جریان ساماندهی دستفروشان به دلیل حل مشکل معیشت این افراد برنامه ریزی شد تا از ساعت ۱۱ شب تا ۲ بامداد با نظارت کامل در برخی از خیابان‌ها حضور پیدا کنند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در مورد اقداماتی در ساماندهی آهن‌فروشان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ۲۱۰ مورد آهن‌فروش در مناطق هشت‌گانه فعال بودند که طبق فرآیند بند ۲۰ تعریف و ابلاغ و مهلت سه‌ماهه به آن‌ها داده شد.

شفیعی ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد از آهن‌فروشان به این شهرک انتقال‌یافته و یا تعطیل‌شده و یا تغییر شغل داده‌اند.

وی با اشاره به مطالبه مردم در زمینه ساماندهی صنوف مزاحم، انتقال آهن‌فروشان را نمونه‌ای از این مطالبه عمومی دانست و ابراز کرد: این اقدام سبب رضایتمندی شهروندان، کاهش بار ترافیکی، کاهش تردد خودروهای سنگین و رفع نازیبایی ها و آلودگی صوتی در شهر شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گلایه مردم از چسباندن کارت‌های تبلیغاتی را مورد توجه قرار داد و گفت: دیوار نویسی و چسباندن کارت‌های تبلیغاتی بر دیوار طبق ماده ۹۲ بدون هماهنگی جرم محسوب می‌شود و در مرحله نخست به شماره تماس‌ها اخطار داده‌ شده و اگر اقدامی نکنند خودشان مکلف بوده کارت‌ها را از روی دیوار پاک‌سازی کنند.

شفیعی عنوان کرد: در زمینه کاهش تخلفات شهری نیازمند آموزش‌های شهروندی هستیم که این موضوع در دستور کار اداره کل و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم قرار دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/