کد خبر ۹۱۶۹۳ ۱۱۰ بازدید انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۲

آخرین مهلت ثبت نام بیمه قالیبافان تا 5 مهر ماه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، ابوالفضل صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده برای بیمه قالیبافان اظهار کرد: اکنون قالیبافان گروه سنی 16 تا زیر 50 سال می‌توانند بیمه شوند و بر اساس ضوابط تعیین شده یک سال هزینه بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

وی از پایان مهلت ثبت نام متقاضیان تا پنجم مهر ماه خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر از ساعت 8 تا 14 به آدرس خیابان باجک کوچه شماره سه، اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش مراجعه کنند. ارائه کارت ملی، شناسنامه، یک قطعه عکس و کارت عضویت از اتحادیه در هنگام ثبت‌نام ضروری است.

رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش استان قم با بیان اینکه 13 کارگاه غیر متمرکز و 8 کارگاه متمرکز قالیبافی در استان قم وجود دارد، گفت: 40 هزار نفر قالیباف در استان قم وجود دارد که از این تعداد 6 هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی به مشکلات قالیبافان اشاره کرد و افزود: قالیبافان به دریافت تسهیلات برای خرید مواد اولیه و وام کم‌بهره با درصد پایین نیازمند هستند.

صادقی با اشاره به مزایای بیمه قالیبافان گفت: مستمری پیری، از کارافتادگی کلی در اثر حادثه ناشی از کار، از کارافتادگی کلی غیر ناشی از کار و برخورداری بازماندگان تحت تکفل بیمه شده متوفی از جمله مزایای این بیمه محسوب می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/