کد خبر ۹۲۵۸۲ ۱۳۵ بازدید انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵

هدف جبهه استکبار تبدیل عالم به میدانی برای لهو و لعب است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جریان استکبار در جهان همواره تلاش داشته و دارد تا عالَم را در بستر لهو و لعب نگاه دارد تا کسی به سوی حق و حقیقت نرود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری در شب شهادت امام رضا (ع)  در حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (س) با بیان این که مؤمنان علاوه بر ایمان قلبی، محبت قلبی و تسلیم قلبی نسبت به اهل بیت (ع) وظایف دیگری هم دارند اظهار کرد: در عین حال از ما خواسته اند تا همه امکانات خود را در جبهه نبی مُکرّم (ص) قرار دهیم و در طرح ایشان خرج کنیم تا این امکانات تا ابد برای ما باقی بماند.

وی افزود: این نکته همان حکایت قربانی کردن توسط پیامبر (ص) و انفاق همه آن قربانی به جز بخش کوچکی از آن است که وقتی به حضرت گفتند تنها همین بخش کوچک برایمان باقی ماند، فرمودند مقدار زیادِ انفاق شده برای ما باقی ماند و این مقدار کوچک از دست رفت.

استاد حوزه های علمیه همچنین ادامه داد: باید توجه داشت که بر اساس آیات و روایات، منافقان تلاش می کنند تا از صرف امکانات مؤمنان در این جبهه و انفاق های آنان جلوگیری کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این که مسیر تربیت اُمّت مسیر امتحان های سخت است اضافه کرد: پیامبر اعظم (ص)، کلمه ذکر الهی است، چراکه قرآن می فرماید «ألا بذکر الله تطمئنّ القلوب» و روایت معصوم (ع) هم بیان می دارد که «ألا بمحمّد تطمئنّ القلوب» که نشان می دهد منظور از این «ذکر»، «محمد (ص)» است.

وی اضافه کرد: البته منظور از صرف امکانات در جبهه نبی مُکرّم (ص)، صرفا امکانات مالی نیست بلکه همه امکانات از جمله آبرو، جان و موارد دیگر می تواند در این دایره قرار گیرد.

میرباقری در توضیح این تکلیف و با بیان این که استفاده از این امکانات، فرصتی است که نباید آن را از دست داد گفت: بدانیم اگر امکاناتمان را در جبهه حضرت رسول الله (ص) خرج نکنیم، آن گاه از مقام صلاح، سقوط می کنیم و پشیمان خواهیم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: البته انسان ها هرگاه در این دنیا به جبهه نبی مُکرّم بپیوندند عاقبت بخیر می شوند، اما بدیهی است سابقون و پیشتازان این مسیر قطعا در رتبه بالاتری قرار می گیرند و به تعبیر قرآن کریم، «أعظمُ درجه» می شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که محضر حضرت رسول الله (ص) محضر عند الله است و بهترین دستاوردها در همین محضر به دست می آید افزود: طبق آیات قرآن هرکه خود را از پیامبر (ص) بی نیاز و مُستغنی ببیند، طغیان خواهد کرد و در برابر جبهه نبی مُکرّم می ایستد.

میرباقری سپس اظهار کرد: رسول الله (ص) مبعوث شده اند تا عالَم را به عالَم ذکر تبدیل کنند، به این معنا که در این عالَم حتی بازار و مدرسه و خانه هم محلّ ذکر و مانند مسجد باشد، در حالی که در برابر جبهه نبی مُکرّم، جبهه استکبار و شیاطین قرار دارد که می کوشند تا عالَم را به میدانی برای لهو و لعب تبدیل کنند.

وی تأکید کرد: امروزه هم امام زمان (عج) در ادامه همان مسیر جبهه نبی مُکرّم تلاش می کنند تا جهان و هستی به عنوان عالَم ذکر باقی بماند و البته مستکبرین و جبهه استکبار هم مانند شیاطین در برابر این خط فکری ایستاده است.

آیت الله میرباقری همچنین گفت: نباید فراموش کرد که عبور از این مسیر و تقابل دو جبهه خیر و شرّ، یک امتحان بزرگ الهی برای هر دو جبهه است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/