کد خبر ۹۳۰۷۴ ۶۰۶ بازدید انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۳

فیلم | نشست تخصصی «ارزیابی وضعیت فرهنگی حوزه علمیه و شهر قم از نگاه رهبر معظم انقلاب»

نشست تخصصی «ارزیابی وضعیت فرهنگی حوزه علمیه و شهر قم از نگاه رهبر معظم انقلاب»، با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، نشست تخصصی «ارزیابی وضعیت فرهنگی حوزه علمیه و شهر قم از نگاه رهبر معظم انقلاب»، با حضور «حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، در دفتر پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) برگزار شد.

در این نشست یک و نیم ساعته حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی، ضمن تشریح دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص وضعیت فرهنگی قم اظهار داشت: به طور کلی نسبت به قم و حوزه‌های علمیه، از آن چیزی که حضرت آقا و امام، اساساً توقع دارند؛ فرسنگ‌ها عقبیم و این ضعف اساسی و کلیدی را می‌بایست بدون تعارف و اغراق پذیرفت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به این‌که «قم» در برهه‌هایی از تاریخ پایگاه علم و اجتهاد بوده و در بزنگاه‌های تاریخی، از جمله پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کرده است؛ افزود: به فرموده حضرت آقا، دست‌های خائنی وجود دارد که نمی‌خواهد قم مرکز انقلاب باشد و دشمنان، تمام تلاش خود را برای این‌که قم از این مرکزیت خارج کنند؛ به کار گرفته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عزت زمانی همچنین تصریح کرد: جریان روحانیت باید بداند دائما در حال آزمایش الهی نسبت به انقلاب اسلامی است و روحانیت می‌بایست  تمام وجودشان را برای اقامه کلمه حق و استحکام پایه‌های نظام اسلامی _که اساساً استحکام حرکت دین و به یک معنا استحکام حرکت اجتماعی مردم و آزادی خواهان عالم است_ به کار گیرند.

ایشان همچنین در با تاکید بر این‌که روحانیت کارش هدایت است و باید اثر دامنه اجتماعی‌اش را بر مردم بگذارد؛ اظهار داشت: مردم ما مردمی‌اند که انقلاب اسلامی را دوست دارند؛ اما وقتی نمی‌توانند نقص‌ها را با آرزوهایشان تبطیق دهند و یا عظمت اسلام را در کنار کم کاری ما مسئولین، برخی رفتارهای نادرست و افراد درون نظام و درون حوزه‌ها مشاهده می‌کنند؛ ممکن است در اعتقاداتشان دچار تزلزل و یا به معنای دیگر از ما _نه از دین و انقلاب_ ناامید شوند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/