کد خبر ۹۳۹۱۷ ۲۸۶ بازدید انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۹

اتمامِ‌ حجت استاندار قم با میراث فرهنگی

استاندار قم گفت: تا پایان آذرماه به میراث فرهنگی و مدیر آن مهلت داده می‌شود تا نسبت به جذب تسهیلات عمل و یا اینکه برای گرفتن تسهیلات متقاضیان موردنظر در بخش گردشگری را تشویق کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: تا پایان آذرماه به میراث فرهنگی و مدیر آن مهلت داده می‌شود تا نسبت به جذب تسهیلات عمل کند و یا اینکه برای گرفتن این تسهیلات متقاضیان موردنظر در بخش گردشگری را تشویق کند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: بعد از یک ماه آینده مدیرکل میراث فرهنگی استان باید سهم تسهیلات خود را بتواند در بخش گردشگری جذب کنند .

وی با اشاره به افتتاح مرکز فوریت‌های شبانه‌روزی  بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد: این مرکز راهبرد آن بررسی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است و آنچه مدنظر ما است فعالیت به‌طور شبانه‌روزی و خارج از وقت اداری است .

سرمست با تأکید بر اینکه ما به زمان اداری توجه نداریم و تمرکزمان بر این است که متقاضیان در خارج از وقت اداری به‌طور اورژانسی مشکلات آن‌ها بررسی شود، ابراز کرد: اگر از همان ابتدا طرحی که تازه شروع‌شده است ضعیف در نظر گرفته شود بنده طبق اختیارات برخورد می‌کنم.

به گفته وی، فلسفه وجود این مرکز تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و راهبردی برای رونق تولید است و باید نمایندگان دستگاه‌هایی که در این مرکز فعالیت دارند از خود دستاورد مطلوبی در این زمینه داشته باشند و بنده به‌طور سرزده بازرسی‌هایی از مرکز و نحوه کارایی آن ارسال و نظارت‌ها بر این مرکز را تشدید خواهم کرد.

استاندار قم گفت: برای حمایت از شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی باید زیرساخت‌های این شهرک‌ها تأمین شود و بررسی و پیگیری مشکلات این واحدها مهم است، اما اولویت ما تأمین زیرساخت آب و برق و گاز موردنیاز این شهرک‌هاست.

باید خروجی مرکز فوریت‌های شبانه‌روزی رصد شود

در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: مرکز فوریت‌های شبانه‌روزی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی پنجره واحدی است و فلسفه ایجاد این مرکز این بوده که به‌طور شبانه‌روزی باشد و شیفت بندی شود .

مهرداد غضنفری اضافه کرد: نمایندگان دستگاه‌های موردنظر هم شیفت بندی شوند و موضوع مهم این است که گفته‌شده تاکنون 36 تقاضا داشتیم و خروجی این 36 تقاضا چیست؟ و چند درصد از این خروجی حل‌وفصل شده است؟

به گفته وی؛ همان‌طور که در گذشته از سوی معاونت اقتصادی مورد بازرسی سرزده قرار گرفته این بازدیدها را شدیدتر می‌کنیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/