کد خبر ۹۴۰۸۷ ۱۰۸ بازدید انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸

کاهش یا افزایش محدودیت‌ها بستگی به رفتار مردم دارد

استاندار قم کاهش، تمدید و یا افزایش محدودیت های کرونایی را بستگی به رفتار مردم در موضوع اجرای طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز پس از نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه طرح جامع مدیریت تجمع ها و ترددها از بامداد امروز آغاز شده و حداقل به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت اظهار کرد: قم جزو مناطق قرمز کشور است و محدودیت های متناسب با این وضعیت إعمال خواهد شد.

وی افزود: این محدودیت ها شامل صنوف و کسبه، ادارات دولتی و اماکن مذهبی می شود و البته ورودی شهر نیز تحت کنترل قرار می گیرد.

استاندار قم محدودیت دیگر این طرح را شامل ساعات تردد شبانه خودورهای شخصی عنوان و اضافه کرد: همه این تدابیر برای حفظ سلامتی مردم است و از این رو انتظار داریم تا مردم هم با مسؤولیت پذیری خود به تحقق اهداف طرح کمک کنند.

سرمست ابراز امیدواری کرد با رعایت محدودیت ها توسط مردم شاهد رسیدن به شرایط بهتر اجتماعی و همچنین کمتر شدن محدودیت ها باشیم.

وی ادامه داد: بدیهی است هرگونه کاهش، تمدید یا افزایش محدودیت ها بستگی به نوع رفتار مردم در برابر این طرح و وضعیت هر شهر بر اساس دسته بندی در سه سطح زرد، نارنجی و یا قرمز دارد.

استاندار قم همچنین از رسانه ها خواست تا همه همت خود را برای اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی به کار گیرند.

سرمست در ادامه به یکی از مصوّبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوّبه، بیش از 30 میلیون نفر از هموطنان که حقوق و درآمد ثابت ندارند، مشمول دریافت ماهیانه 100 هزار تومان کمک بلاعوض به ازای هر فرد از آذر ماه تا پایان سال و به مدت چهار ماه خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد به 10 میلیون خانواده ایرانی و برای جبران بخشی از آسیب های ناشی از کرونا نیز وام یک میلیون تومانی با اقساط 30 ماهه پرداخت شود.

استاندار قم در پایان تصریح کرد: جزئیات طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها و همچنین ضمانت های اجرایی آن ها به دستگاه های نظارتی استان ابلاغ خواهد شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/