کد خبر ۹۴۰۸۸ ۷۹ بازدید انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۰
در نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

فعالان رسانه‌ای قم خواستارمقابله بابی قانونی در خانه مطبوعات شدند

در پی عدم انتشار نتایج انتخابات خانه مطبوعات قم پس از سه روز، ۹۰نفر از فعالان رسانه ای قم در نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار مقاومت آنها در برابر حاشیه سازی ها شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، در پی عدم انتشار نتایج دومین انتخابات آنلاین خانه مطبوعات قم پس از سه روز، بیش از ۹۰ خبرنگار، مدیر رسانه و عضو خانه مطبوعات استان قم در نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار مقاومت آنها در برابر حاشیه سازی ها شدند.

در این نامه با اشاره به عدم اجرای قانون و اساسنامه توسط برخی اعضای سابق هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم به نفع جریان رسانه‌ای خود آمده است: این افراد پس از لغو عضویت نشریاتی که نیمی از شماره‌های مورد انتظار آن طی یک سال گذشته اعلام وصول نشده‌اند اقدام به تحریم انتخابات خانه مطبوعات برای از حد نصاب انداختن این انتخابات نمودند.

فعالان رسانه‌ای قم در ادامه این نامه با اشاره به تحریم، عدم تمدید زمان انتخابات و همچنین انتشار نامه مجهول یکی از رسانه‌ها تاکید کرده‌اند: علی رغم تمدید نشدن زمان رای‌دهی و جا ماندن تعداد قابل توجهی از خبرنگاران، در مدت ۳ ساعت زمان برگزاری انتخابات بیش از ۵۰ درصد از اعضای خانه مطبوعات در انتخابات شرکت نمودند و به کاندیداهای واجد شرایط رأی دادند.

خبرنگاران قمی در این پایان این نامه با تاکید بر قانون شکنی و تصمیمات یک‌نفره مدیر پیشین خانه مطبوعات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته‌اند به رأی اکثریت جامعه رسانه‌ای قم احترام گذاشته و راه ایجاد هرگونه تشکیک در این انتخابات را که موجب پایه گذاری بی قانونی در فضای مطبوعات استان قم و تنش و اختلافات می‌شود را بگیرند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/