کد خبر ۹۴۱۲۱ ۱۰۸ بازدید انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۸

اجرای 649 طرح صنعتی و معدنی در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 649 طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان در دست اجراست که بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 20 هزار و 931 نفر ایجاد اشتغال می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمود سیجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم اظهار کرد: 649 طرح در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری برای این طرح‌ها 20 هزار و 835 میلیارد تومان است و بهره برداری از طرح‌ها برای 20 هزار و 931 نفر ایجاد اشتغال می‌کنند.

وی ادامه داد: مهمترین طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی استان قم در زمینه محصولات فولادی و آهنی، ساخت انواع محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، تولید الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی، انیدرید فتالیک، فرآورده‌های لبنی، دی اکتیل فتالات و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: 126 طرح در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی کمتر از 20 درصد وجود دارد که حجم سرمایه گذاری برای این طرح‌ها 9 هزار و 814 میلیارد تومان است و طرح‌ها برای 5 هزار و 860 نفر اشتغال ایجاد می‌کنند.

سیجانی تعداد طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی استان قم با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را 384 طرح دانست و تصریح کرد: تاکنون برای این طرح‌ها 2 هزار و 650 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است و تکمیل آن‌ها نیاز به 2 هزار و 340 میلیارد تومان سرمایه گذاری دیگر دارد؛ این طرح‌ها برای 10 هزار و 367 نفر اشتغال جدید ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: 448 طرح در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد وجود دارد که حجم سرمایه گذاری برای این طرح‌ها 8 هزار و 771 میلیارد تومان با ایجاد اشتغال برای 11 هزار و 842 نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: 532 طرح در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم با پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد با حجم سرمایه گذاری 11 هزار و 21 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال 15 هزار و 71 نفر وجود دارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/