کد خبر ۹۴۲۸۵ ۱۴۸ بازدید انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۸

تراکم بالای مردم قم در فروشگاه های زنجیره‌ای نگران کننده است

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: در ارتباط با مبارزه با کرونا وضعیت مطلوبی داریم اما تراکم جمعیت در فروشگاههای زنجیره ای نگران کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سیامک محبی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در قم طی هفته گذشته اظهارداشت: تراکم و ازدحام در فروشگاههای بزرگ زنجیره ای هم چنان هشدار دهنده است و مهم ترین دغدغه ما خواهد بود، هرچند وضعیت مدیریت و مقابله با کرونا در استان رضایت بخش است.

به گفته این مسئول؛ وضعیت روزبازارها هم هم چنان نگران کننده است و با ازدحام و تجمع بسیار خطرناک مردم در این مکان ها روبرو هستیم.

افزایش 81 درصدی رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی ادارات قم

رئیس مرکز بهداشت استان قم بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا در استان رضایت بخش است که این موضوع در ادارات دولتی قم 81 درصد افزایش یافته است .

محبی با اشاره به وضعیت بهداشتی تالارهای پذیرایی ونانوایی ها  در قم افزود: هنوز وضعیت بهداشتی در تالارهای پذیرایی و مجتمع های خرید و هم چنین آرایشگاه ها و صنف آبمیوه فروشی ها نامطلوب است.

به گفته وی؛ با توجه به افزایش نمونه گیری سرپایی در استان از 2 هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی کاهش یافته و اکنون 45 درصد از نمونه های گرفته شده از بیماران سرپایی و بیمارستانی مثبت است، آمار نمونه های مثبت شده در مقایسه با هفته گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: تعداد بستری و فوتی‌های کرونایی طی یک هفته گذشته در قم با روند کاهشی همراه بوده است، اگر روند ثبات ادامه یابد و با توجه به وضعیت مطلوب مقابله با کرونا تا 2 هفته آینده وضعیت قم مطلوب تر می شود.

گفتنی است؛ طبق آمار مرکز بهداشت استان وضعیت استفاده از ماسک از سوی شهروندان قمی در اماکن عمومی 80 درصد افزایش یافته است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/