کد خبر ۹۴۳۸۴ ۱۸۵ بازدید انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۷
امام‌جمعه قم:

چشم به بیرون کشور داشتن برای گشایش معیشت مردم، انتظار بیهوده‌ای است

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: مشکل کشورمان این است که چشم به بیرون دوخته‌ایم، اینکه برای گشایش معیشت مردم چشم به بیرون کشور داشته باشیم انتظار بیهوده ای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت:  اگر انسان دین‌دار باشد آثار دین‌داری در زندگی او به‌خوبی جلوه می‌کند.

وی افزود: در جامعه با افرادی سروکار داریم که حرکت دین را به‌خوبی نگه نمی‌دارند و دین را کوچک می‌شمارند و رعایت حلال و حرام الهی را نمی‌کنند، این‌گونه افراد به خود و دین و همچنین جامعه رحم نمی‌کنند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: در روایات آمده است که گاهی پدران و مادران عامل سست کردن دین هستند چون حساسیت لازم را نسبت به دین‌داری فرزندان قائل نبوده ولی در زمینهٔ موضوعات دیگر برنامه‌ریزی مناسب دارند و هنگامی‌ که موضوع دین مطرح می‌شود حساسیت ندارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم تصریح کرد: وای بر اولاد آخرالزمان آن‌هم از شیوه و رفتار پدرانشان، سؤال می‌شود که یا رسول‌الله از پدران مشرکشان می‌فرمایید که پیامبر(ص) می‌فرماید نه منظور پدران مؤمن است زیرا دو نکته در شیوه رفتاری آن‌ها با فرزندانشان وجود دارد، چیزی از واجبات به فرزندان یاد نمی‌دهند و اگر فرزندان هم بخواهند اقدام کنند و از فرائض دینی فرابگیرند آن‌ها را بازمی‌دارند و آن‌ها را برای رسیدن به اموال دنیا تشویق می‌کنند، پیامبر(ص) می‌فرماید من از این افراد بیزار هستم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در جامعه برخی افراد برخورد نامناسبی با دین‌داران دارند و اگر کسی متدین و دین‌دار است رفتار نامناسبی با وی می‌کنند و دین‌داری را منافی با تفکر و روشن‌فکری می‌دانند.

مقابله با دین انسان را به فلاکت و نابودی می‌کشاند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به سخنی از امیرالمؤمنین (ع)گفت: اگر مردم برای اصلاح دنیا چیزی را از دین کم کنند و از دین بزنند این‌گونه افراد به ضرری بیشتر مبتلا می‌شوند، در طول تاریخ انسان‌هایی را سراغ داریم که برای رسیدن به مقامات دنیایی از دین زدند و جانب دین را رها کردند و هنگامی‌ که به کارنامه‌شان نگاه می‌کنیم حتی جان خود را از دست دادند چون با دین به شکل سبک و حقیرانه برخورد کردند.

استاد حوزه علمیه افزود: عبدالله بن عباس می‌گوید روزی در مصر وارد بر عمر و عاص شدم و به وی گفتم در چه وضعی قرار داری گفت دنیای خود راکمی اصلاح کردم ولی آخرت خود را دست داده‌ام و گویا گلوی من را فشار می‌دهند و بین زمین و آسمان مانده‌ام مرا نصیحت‌کن، عبدالله بن عباس می‌گوید دیگر کار از کار گذشته است.

وی افزود: پنجم آذرماه سال روز تشکیل بسیج مستضعفان توسط امام راحل است، بسیج وظیفه آموزش و جذب و سازمان‌دهی مردم را به بر عهده دارد و درنتیجه ارتش مردمی را باید در دل بسیج ساماندهی کنیم، از ابتدای انقلاب تاکنون نقش بسیج را بی‌بدیل می‌دانیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به  نقش بسیج در دفاع مقدس گفت: در زمان صلح و جنگ از پیشگامان حرکت به سمت خدمت همین بسیجیان بی مدعا هستند لذا امام تعبیر زیبایی به کاربردند و فرمود بسیج مدرسه عشق است، در نظام اسلامی حقیقتاً بسیج از برکات نظام الهی محسوب می‌شود.

بسیجی تکلیف محور است

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه بسیجی تکلیف محور است و هر جا احساس تکلیف کند ورود پیدا می‌کند، ادامه داد: بسیجی بودن فقط در قالب یک لباس مشخص نیست بلکه روحانیت، دانشگاهیان، اصناف، بازاریان، مردان و زنان و همه اقشار جامعه می‌توانند بسیجی باشند ولی نیازمند اخلاق بسیجی هستند، هرکسی دارای فرهنگ بسیجی باشد می‌توان نام وی را بسیجی گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 7 آذرماه روز نیروی دریایی افزود: نیروی دریایی با خلاقیت فرزندان کشور در عرصه‌ها و آب‌های بین‌المللی حضور جدی و قدرتمندانه دارد و این موضوع نشان‌دهنده این است که اگر بخواهیم، می‌توانیم و امروز درصحنه ملی و بین‌المللی نیروی دریایی درخشیده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: روز 10 آذرماه مصادف است با سال روز شهادت آیت‌الله مدرس که روز مجلس نام‌گذاری شده است، آیت‌الله مدرس شخصی شجاع است که در برابر زورگویی‌های رضاخان قلدر ایستادگی کرد، نمایندگان مجلس باید از سخنان مرحوم مدرس الگو گیری کنند.

ماندن مایحتاج مردم در گمرکات اقدام نادرستی است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به مشکلات کشور عنوان کرد: مردم با گرانی شدیدی روبرو هستند، چرا باید اجناس ماه‌ها در گمرکات بماند و سپس وارد بازار شود مسئولین از این موضوع بی‌خبر بودند؟ این کوتاهی‌ها برای کسانی نوشته می‌شود که در مسئولیت خود کوتاهی کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری سخنان بسیار ارزشمندی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که با حضور رؤسای قوا تشکیل شد بیان کردند و فرمودند مشکلات کشور نه به خاطر این است که راه‌حلی وجود ندارد بلکه همت جدی و تلاش می‌خواهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: مشکل کشورمان این است که چشم به بیرون دوخته‌ایم، اینکه برای گشایش معیشت مردم چشم به بیرون کشور داشته باشیم انتظار بیهوده ای است، مقام معظم رهبری فرمودند برای گذر از تحریم‌ها باید در مسیری گام برداریم که این تحریم‌ها خنثی شود.

امام‌جمعه قم گفت: مسئولین چند سال درگیر مذاکرات بودند و حتی پیش از تحریم‌ها شاهد این‌همه مصوبه علیه کشورمان نبودیم، همان‌گونه که رهبری پیشنهاد می‌دهند باید کاری کنیم که بر مشکلات غلبه کرده و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی این مشکلات را برطرف کنیم.

قوای سه‌گانه برای حل مشکلات کشور اهتمام داشته باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جامعه امروز حقیقتاً با مشکل روبرو است، مردم عزیز ایران اسلامی هیچ‌چیزی برای انقلاب کم نگذاشتند و در همه صحنه‌ها کمک‌رسانی می‌کنند، مقام معظم رهبری بارها سفارش به مواسات مؤمنانه کردند که این موضوع باید موردتوجه باشد، مجلس با طرح و دولت با لوایح مناسب و دستگاه قضایی با پیگیری‌ها در راستای رفع مشکلات گام بردارند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/