کد خبر ۹۴۸۳۵ ۵۵۱ بازدید انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۳

قطار سریع‌السیر تهران، قم و اصفهان در ایستگاه عملیات اجرایی قرار دارد

پروژه مهم قطار سریع‌السیر تهران؛قم و اصفهان هم‌اکنون در حال اجرایی است و بعد از امامزاده عبدالله اکنون در 30 کیلومتری قم رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، قطار سریع‌السیر تهران قم و اصفهان 410 کیلومتر بوده که 165 کیلومتر در مسیر تهران– قم و مابقی در بخش قم و اصفهان به طول 245 کیلومتر است.

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان خط ریلی 450 کیلومتری که در حال حاضر سیر در آن 9 ساعت طول می‌کشد و به یک‌سوم کاهش‌یافته و سفر از تهران تا اصفهان سه‌ساعته مقدور می‌شود.

مرتضی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، گفت: قطار پرسرعت تهران؛قم و اصفهان که از قم عبور می‌کند در حال انجام و بعدازآن امامزاده عبدالله عملیات اجرایی آن تا 30 کیلومتری قم رسیده است.

مدیرفنی و عمرانی استانداری قم بیان کرد: پیمانکاری این پروژه بر عهده خاتم‌الانبیاء‌است و از مهندسین مشاور شرکت چینی استفاده‌شده است، برای قم ایستگاه ویژه‌ای ایجادشده و اعتبارات این پروژه هم از اعتبارات ملی در نظر گرفته‌شده است.

به گفته وی، این پروژه مسیر تهران و اصفهان در سریع‌ترین زمان طی می‌شود و از هزینه زمان مسافرت مسافران در این مسیر پیشگیری می‌کند هم‌چنین با حذف مسافرت با خودروهای شخصی به مسائل محیط زیستی کمک و از آلودگی‌ها هم جلوگیری خواهد کرد.

رحمانیان افزود: در اجرای این پروژه همه مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل نیز رعایت شده است، اگر این پروژه به بهره‌برداری برسد درزمینهٔ حمل‌ونقل زائران و گردشگران هم مزیت‌هایی به همراه خواهد داشت.

گفتنی است؛ پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم و اصفهان 410 کیلومتر است که 165 کیلومتر در مسیر تهران– قم و مابقی در بخش قم-اصفهان به طول 245 کیلومتر است و از سال 1393 قرارداد آن بسته‌شده است.

 راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-قم و اصفهان خط ریلی 450 کیلومتری که در حال حاضر سیر در آن 9 ساعت طول می‌کشد به یک‌سوم کاهش‌یافته و سفر از تهران تا اصفهان سه‌ساعته مقدور می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/