کد خبر ۹۶۶۶۷ ۷۰ بازدید انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۳

آزادسازی 170 محدوده معدنی استان قم

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از آزادسازی 170 محدوده معدنی استان قم از اواخر دی ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمدتقی کاظم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آزادسازی محدوده‌های معدنی اظهار کرد: بخشنامه‌ای صادر شده که معادن غیر فعال و راکد فعال و در محدوده‌های بلوکه شده آزادسازی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: پایش کلی در زمینه آزادسازی محدوده‌های معدنی در استان صورت گرفته که می‌توان بیان کرد بر اساس آمار استان حدود هزار و 242 محدوده ثبتی در استان وجود دارد که شامل انواع مجوزها، طرح‌ها و درخواست‌ها به نام فعالیت معدن‌کاری بالقوه و بالفعل است.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه محدوده‌هایی که امکان آزادسازی وجود داشت در واقع پایش شده است، گفت: در نهایت یک سری محدوده‌ها در لیست آزادسازی قرار گرفته و اواخر دی ماه امسال بنا است آزادسازی این محدوده‌ها اعلام شود.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 400 کیلومتر مربع در بردارنده 170 محدوده در مرحله نخست برای آزادسازی پیشنهاد شده است.

کاظم‌زاده عنوان کرد: امکان ثبت برای متقاضیان در سامانه کاداستر به آدرس cadastre.mimt.gov.ir فراهم می‌شود که افراد می‌توانند محدوده معدنی مد نظر خود را ثبت کنند.

وی عنوان کرد: امکان‌پذیری مجدد و توسعه فعالیت‌های معدنی صورت می‌گیرد و محدوده‌های بلوکه، غیر فعال و راکد در این زمان آزادسازی و زمینه توسعه و فعالیت بیشتر معدنی برای سرمایه‌گذاران جدید فراهم می‌شود.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: محدوده در نظر گرفته شده برای آزادسازی فعالیت معدنی شامل هزار و 400 کیلومتر مربع از مساحت استان و 170 محدوده معدنی است.

وی با بیان اینکه وضعیت معدنی استان با برنامه‌هایی که در بخش جهش تولید در حوزه معدن پیش‌بینی شده مطلوب است، گفت: نزدیک به 100 معدن فعال در استان وجود دارد. نزدیک 50 درصد معادن کشور غیر فعال یا راکد و 50 درصد فعال هستند که آمار استان قم از آمار میانگین کشوری بالاتر است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/