کد خبر ۹۶۶۹۷ ۸۷ بازدید انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۳

پیشرفت 35 درصدی تونل جمهوری قم

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بابیان اینکه تونل جمهوری بااعتباری بالغ‌بر 88 میلیارد تومان در دست اقدام است، گفت: میزان پیشرفت این طرح حدود 35 درصد بوده و پیش‌بینی بهره‌برداری آن نیز تا یک سال و نیم آینده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالفضل امامی امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی سازمان عمران شهری اظهار داشت: کرونا ونوسانات قیمتی در هیچ‌کدام از پروژه‌های شهری باعث رکود نشده است.

امامی گفت: از 10 پروژه‌ای که شهرداری قم اجرای آن را به سازمان توسعه و عمران واگذار کرده، چهار پروژه افتتاح‌شده و دو پروژه دیگر در جعفریه و دیگری که رمپ پل 9 دی است تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

امامی بیان کرد: همچنین مابقی پروژه‌ها بخشی تا پایان سال 1400 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه سه سطحی ولیعصر اشاره کرد و افزود: این پروژه که از پروژه‌های فنی و خاص در سطح استان به شمار می‌رود و توسط مهندسان بومی قم بااعتباری بالغ‌بر  50 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که اگر به بخش خصوصی واگذار می‌شد باید بیش از این‌ها هزینه صرف آن می‌شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم به اعتبارات عمرانی این سازمان اشاره کرد و افزود: افزایش بودجه برای سال آینده این سازمان در دست اقدام است و امسال نیز درخواست متمم و افزایش بودجه به 170 میلیارد تومان را در برنامه داریم.

امامی بابیان اینکه یکی از مأموریت‌های سازمان توسعه و عمران شهرداری تولید و توزیع آسفالت در سطح شهر و شهرداری است گفت: با کارخانه به‌روزی که در مجتمع امیرکبیر شهرداری راه‌اندازی شده و فاز دوم آن نیز توسط شرکت‌های بومی آورهال شده بدون ایجاد هرگونه آلودگی تولید آسفالت در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری بیان کرد: اجرای دو پروژه عمرانی جدید که شامل خاک‌برداری تقاطع مدافعان سلامت و اجرای بلوار در  ادامه تونل جمهوری از بلوار معلم تا خیابان دور شهر در دست انجام است.

وی با تشریح پروژه عمرانی تونل جمهوری بیان کرد: این تونل به مسافت یک هزار و 200 متر از میدان امام حسین(ع) تا تقاطع یادگار امام (ره) در سه فاز در حال اجرا است که امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف خدمات رسان قم رفع معارض و جابجایی تأسیسات انجام و در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم بابیان اینکه تونل جمهوری بااعتباری بالغ‌بر 88 میلیارد تومان در دست اقدام است، گفت: میزان پیشرفت این طرح حدود 35 درصد بوده و پیش‌بینی بهره‌برداری آن نیز تا یک سال و نیم آینده است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: این کارخانه جز 10 کارخانه آسفالت کشور است و به‌طور هوشمند و رایانه‌ای هدایت می‌شود و  از ابتدای سال 99 تاکنون نیز 210 هزارتن آسفالت در آن تولیدشده است.

وی بیان کرد: علاوه بر تأمین آسفالت موردنیاز معابر شهری قم، با شهرداری قنوات و کهک نیز تفاهم‌نامه همکاری امضاءشده تا آسفالت موردنیاز آنان تأمین شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/