کد خبر ۱۲۳۰۴۳ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
اختصاصی قم‌نا/

سردرگمی مسافران قطار «قم- تهران» در پی عدم اطلاع‌رسانی صحیح رجا!

شرکت حمل و نقل ریلی رجا در حالی فروش بلیت‌ قطارهای حومه‌ای خود را به «اپلیکیشن سبرا» و سایت فروش رجا محدود کرده است که بسیاری از شهروندان از این موضوع اطلاعی نداشته و به‌صورت مکرر گلایه‌های خود را از این موضوع بیان داشته‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، منظور از قطارهای حومه‌ای مسیر بین دو شهری است که فاصله چندانی با یکدیگر ندارند و معمولا تنها در یک خط و به‌صورت «رفت و برگشت» به ارائه سرویس به مسافران می‌پردازد.

در سایت رجا مسیرهای رفت‌ و برگشت «تهران - قم»، «تهران - جمکران»، «زاهدان - خاش»، «مشهد - سرخس» و «تبریز - جلفا» مسیرهایی است که به‌عنوان حومه معرفی شده و تهیه بلیت آن‌ها تنها از طریق سایت ticket.rai.ir و اپلیکیشن سبرا انجام می‌شود.

این اقدام در نگاه کلی به‌دلیل باعث حذف واسطه‌ها و انسجام در فروش بلیت مورد پسند باشد؛ با این حال عدم اطلاع‌رسانی صحیح و گسترده باعث شده است تا بسیاری از شهروندان از این موضوع اطلاعی نداشته باشند.

برای نمونه تهیه بلیت قطار قم-تهران که در گذشته به‌دلیل تقاضای بالا کم‌یاب بود، هم‌اکنون به وفور و با تعداد بالا در سایت فروش بلیت رجا و اپلیکیشن سبرا در دسترس است که این موضوع گواهی بر ادعای بالا است.

 

*امیر عاطفی پور

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com