کد خبر ۱۰۰۸۸۴ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۶
در گفت‌وگوی ویژه با دو نامزد انتخابات شورای شهر قم مطرح شد:

لیست‌های انتخاباتی هرسال با همان ترکیب تکرار می‌شود/ مهندسی انتخابات یک واقعیت است/ سبد بودجه شهرداری یک سبد واحد است/ عمده زمین‌های بلوار پیامبر اعظم تملک شده است

ویژه برنامه اینترنتی به وقت قم با موضوع «چالش‌های مدیریت شهری» از نگاه نامزدهای انتخابات شورای شهر قم، از سوی پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با همکاری پایگاه خبری قم‌فردا، پایگاه خبری نسیم قم و کانال خبر فوری قم برگزار شد. در پنجمین جلسه از این گفت‌وگوها «مجید اخوان» و «علیرضا عسگری» از نامزدهای شاخص ششمین انتخابات شورای شهر قم درخصوص چالش‌های مدیریت شهری و راهکارهای مقابله با آن به سوالات طراحی شده توسط کارشناسان پاسخ دادند.

ویژه برنامه اینترنتی به وقت قم با موضوع «چالش‌های مدیریت شهری» از نگاه نامزدهای انتخابات شورای شهر قم، از سوی پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با همکاری پایگاه خبری قم‌فردا، پایگاه خبری نسیم قم و کانال خبر فوری قم برگزار شد.

در پنجمین جلسه از این گفت‌وگوها «مجید اخوان» و «علیرضا عسگری» از نامزدهای شاخص ششمین انتخابات شورای شهر قم درخصوص چالش‌های مدیریت شهری و راهکارهای مقابله با آن به سوالات طراحی شده توسط کارشناسان پاسخ دادند.

در ابتدای این برنامه مجید اخوان، عضو شورای شهر قم و نامزد ششمین انتخابات شورای شهر قم به سوالات طراحی شده توسط کارشناسان این برنامه پاسخ داد که مشروح آن به شرح زیر می‌باشد:

- ما ظرفیت های بسیار بالایی برای شورا داریم ولی چون اکثر این ظرفیت ها بلااستفاده و معطل است؛ به همین ترتیب نقشی که برای مردم پیش بینی شده باید مغتنم شمرده شود و مردم در سرنوشت خودشان دخیل باشند.

- حال و هوای انتخابات شور و حرارتی چندانی ندارد ولی امید است که در این فرصت باقی مانده بهتر شود.

- بنده در شورای سوم حضور داشتم، در خلال شورای چهارم به عنوان مشاور حضور پیدا کردم و در شورای پنجم هم در خدمت مردم بودم.

- تخصص بنده در زمینه مالی و بودجه که جز اهم وظایف شورا است و در واقع تبلور شورا در وظایف مالی و اقتصادی است.

- بعد از انتخاب شهردار مهمترین وظیفه هر شورای شهری، نظارت بر بودجه می باشد.

- تاکید مقام معظم رهبری بر عقب ماندگی متراکم در قم هست که باید یک حرکت دفعی برای حل این مشکلات صورت گیرد.

- بسیاری از مسائل شهری ما وابسته به تهران است، 10 سال پیش با دستور وزیر راه و شهرسازی قرار شد 25 درصد از بخش تجاری منطقه پردیسان در جهت ارائه خدمات محله‌ای به شهرداری سپرده شود.

- درخصوص وابستگی مالی شورای شهر به شهرداری که مطرح شد، باید توجه داشت که هزینه‌های شورای شهر طبق مصوبه‌های کشوری تعیین شده و مبالغ آن مشخص است لذا موجب عدم استقلال رای در شورای شهر نمی‌شود.

- در منطقه 8 چون زمین‌ها دولتی بود و در اختیار شهرداری قرار گرفت برای محلات این منطقه بوستان‌های مناسبی تدارک دیده شد اما در منطقه جمکران زمین دولتی نداریم.

- سبد بودجه شهرداری یک سبد واحد است؛ بعضی از مناطق شهر به واسطه موقعیت‌شان درآمد بیشتری دارند و بودجه تامین‌شده از آن منطقه صرف مناطقی می‌شود که از درآمد کمتری برخوردارند؛ به طور نمونه منطقه 4 جزو مناطق برخوردار به حساب می‌آید اما منطقه 6 حتی در پرداخت حقوق کارمندانش نیز با مشکل مواجه است.

- بلوار پیامبر اعظم در ابتدا با 400 میلیارد اوراق مشارکت افتتاح شد که تقریبا تسویه شد و عمده زمین‌های این محدوده تملک شده که در جهت ارادئه خدمات گردشگری، تفریحی، مذهبی و فرهنگی به کار گرفته خواهد شد.

در ادامه این برنامه علیرضا عسگری، دیگر نامزد ششمین انتخابات شورای شهر قم به بیان پاسخ به سوالات کارشناسان و نظرات خود پرداخت که مشروح آن به شرح زیر می‌باشد.

- برخی اعضایی که وارد شورای شهر می شوند آن تخصص و کارایی لازم را به نسبت ندارد.

- با توجه به این که بنده قمی هستم؛ احساس بنده این است که با حضورم در شورای شهر، خیلی راحت تر و قوی تر می شود دغدغه های مردم را حل کنیم.

- وظیفه شورای شهر تصویب بودجه شهر و دیگری تصویب بودجه است.

- در انتخاباتهای گذشته یک لیست واحد توسط افراد خاص منتشر می‌شد و فقط ویترین عوض می‌شد.

- 40 سال است که یک سری از عقلای شهر لیست واحدی برای شورای شهر تهیه می‌کنند و در دوره‌های بعد با تغییر یکی دو نفر از اعضا دوباره همان لیست تکرار می‌شود.

- مردم از لیست های تکراری، آدم های تکراری و تفکر تکراری خسته شده اند.

- هم‌دلی بین شورای شهر و شهردار، بعضی مواقع خوب است و بعضی مواقع بد.

- لیست نخبگان دنبال تحول هستند.

- اعضای لیست نخبگان انقلابی با هزینه خودشان و بدون وابستگی به جایی، ستاد تشکیل داده‌اند اما بنر تبلیغاتی آنان را از درب ستاد جمع‌آوری می‌کنند.

- اگر قرار است محدودیت وجود داشته باشد باید برای همه یکسان اجرا شود.

- مهندسی انتخابات یک واقعیت است، خواهشا به کسی برنخورد!

-شهر قم زمانی در درون خود باغستان هایی داشت که مثل ریه‌های شهر عمل می‌کرد اما با جنایت‌هایی که اتفاق افتاد این باغها جای خود را به ساختمانهای خاص داد.

- وضعیت قم زیبنده این شهر مقدس نیست.

- وقتی وارد دروازه ری می شویم انگار وارد یمن شده‌ایم، جوب‌شور مثل سوریه شده.

- در پروژه زمزم سرمایه‌گذاری زیادی انجام شد اما بلااستفاده رها شد.

- پروژه شهید کاظمی به کجا رسید؛ منازل مردم خراب شد، بافت اجتماعی آن از بین رفت ولی نتیجه‌ای حاصل نشد.

- با نشستن در ساختمان شهید باکری، مشکلات شهر حل نمی‌شود.

- وقتی مدیران بومی و نخبگان کنار گذاشته شوند، عرصه مدیریت شهری با ضعف روبرو خواهد شد.

- احداث مسیر دوچرخه در بلوار صدوق با چه استدلالی صورت گرفته؟

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com