کد خبر ۱۰۱۰۱۷ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۸
مسئول ستادهای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در قم:

شادی انتخاباتی ما در چارچوب اخلاق و رفتار مومنانه است/ پیشتازی آیت‌الله رئیسی با کسب بیش از 76درصد از کل آرای ماخوذه در قم

حجت‌الاسلام تکیه‌ای به آمار انتخاباتی قم اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه انتخابیه قم طبق آنچه اعلام شده تا این لحظه 444 هزار و 918 رای اخذ شده که بعبارتی 53درصد از واجدین شرایط رای‌دهی را شامل می‌شود؛ از این تعداد 346 هزار و 10 رای به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تعلق گرفت که 77.76درصد از کل آرای ماخوذه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای مسئول شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در استان قم ضمن اشاره به برخی مشکلات بوجود آمده در فرآیند انتخابات اظهار داشت: انتخابات فراتر از اینکه چه کسی رای بیاورد، مایه عزت مملکت است پس باید مورد احترام شمرده شود لذا انتظار می‌رفت به نحو احسن برگزار شود هرچند که مشکلاتی در این خصوص وجود داشت.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای به آمار انتخاباتی قم اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه انتخابیه قم طبق آنچه اعلام شده تا این لحظه 444 هزار و 918 رای اخذ شده که بعبارتی 53درصد از واجدین شرایط رای‌دهی را شامل می‌شود؛ از این تعداد 346 هزار و 10 رای به آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی تعلق گرفت که 77.76درصد از کل آرای ماخوذه را تشکیل می‌دهد.

وی بیان داشت: خداوند انسان‌ها را آزاد آفریده و به آنها قدرت اختیار داده تا خودشان سرنوشت‌شان را تعیین کنند، این اراده و حرکت در ذیل اراده خداوند شکل می‌گیرد و چنانچه در مسیر خواست خداوند باشد بدون شک محقق خواهد شد چراکه خدا "لا يُخْلِفُ الْمِيعادَ" است.

مسئول شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در استان قم افزود: انتخابات 28 مردادماه 1400 براساس اراده مردم انقلابی و ولایی ایران اسلامی شکل گرفت و پس از 8 سال گرفتاری و فراز و نشیب‌های گوناگون ملت ایران تصمیم به تغییر گرفت و ذات اقدس الهی این حرکت را به منصه ظهور رساند؛ شعار آیت‌الله رئیسی که "تغییر به نفع مردم" بود در این روز به کرسی نشست و همه مشکلاتی که دشمنان پیش‌بینی می‌کردند یا تدارک دیده بودند ناکام ماند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای ادامه داد: در انتخابات 1400 پیروز اصلی میدان "مردم" بودند و مشیت خداوند این بود که خواست ملت به ثمر بنشیند لذا از این جهت باید به مردم تبریک گفت که علیه وضع موجود در کشور قیام کردند و نتیجه اقدام خود را هم دیدند، «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ»، «من کان للَّه کان اللَّه له» هرکس باخداست خدا با اوست.

وی بیان داشت: این که در شرایط فعلی مردم همه موانع را پشت سر گذاشتند و به پای صندوق رای آمدند نشان می‌دهد که این حرکت یک اقدام الهی است، در واقع این خداست که دلها را به هم گره می‌زند و قلب‌ها را هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای به دلخوری‌ مردم از شرایط فعلی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: به واقع شرایط کشور به گونه‌ای نبود که مردم با رضایت از وضع موجود بخواهند در انتخابات شرکت کنند، دشمنان خارجی و نفوذی‌های داخلی آنقدر مردم را سرخورده کرده بودند که یقین داشتند انتخابات 1400 با مشارکت فوق‌العاده پایین انجام خواهد شد.

مسئول شورای هماهنگی ستادهای انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در استان قم خاطرنشان کرد: براساس تذکری که از سوی آیت‌الله رئیسی مطرح شده، خواهش ایشان بر رعایت تقوا در سیاست‌ورزی است و اینکه رفتارهای ما در چارچوب سیاست‌ورزی مومنانه باشد بنابراین غرور ورزین بخاطر پیروزی در انتخابات، زیاده‌روی یا انجام شادی‌های مصطلحی که پیش از این در فضای انتخاباتی شاهد بوده‌ایم نباید اتفاق بیافتد.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که شادی امروز ما در سایه‌ی عنایت امام رضا (ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه (س) رقم خورده است، این عنایت حضرت رضا (ع) است که خادمشان در منسب اداره دستگاه اجرایی کشور قرار گیرد و فساد در کشور کنترل شود بنابراین ما شادی خودمان را مدیون امام رضا (ع) هستیم و این شادی را به پای ایشان می‌ریزیم.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای در انتها متذکر شد: طبق درخواست آیت‌الله رئیسی در مراکز تجمع و محافل سیاسی می‌بایست تقوای الهی رعایت شود و خدای ناکرده شاهد کارهای متکبرانه و غیرمومنانه نباشیم؛ خواست ما این بود کسی بر سر کار بیاید که با ناکارآمدی و فساد مقابله کند و شرایط کشور را به نفع مردم تغییر دهد، حال که این پیروزی محقق شده "بهترین شکرانه" آن است که جبهه انقلاب و همه کسانی که پای صندوق‌های رای حاضر شدند با تمام توان خود و با روحیه‌ای جهادی در خدمت مردم باشند و بدون شک این بهترین شکرانه انتخابات 1400 خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com