کد خبر ۱۰۲۳۶۳ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹
گزارش قم‌نا از وضعیت کرونا در قم:

افزایش پنج برابری فوتی‌های مبتلا به کرونا در قم طی یک ماه اخیر/ حال قم اصلا خوب نیست! + نمودار

نمودار ترسیم شده فوتی‌های مبتلا به بیماری کرونا در استان قم حاکی از آن است که تعداد این فوتی‌ها طی 26 روز اخیر پنج برابر شده است. این نمودار نیز در تاریخ 20 مرداد ماه به اوج خود رسیده است؛ با این حال با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان قمی، به نظر می‌رسد که در روزهای آینده سیر این نمودار همچنان افزایش داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بررسی روند بیماری کرونا طی 26 روز اخیر در استان قم حاکی از آن که آمارهای پیرامون این بیماری به صورت «افسارگسیخته‌ای» در حال افزایش است.

بر اساس آمارهای رسمی دانشگاه علوم پزشکی استان قم، طی 26 روز اخیر تعداد بیماران بدحال مبتلا به بیماری کرونا در قم دو برابر شده است. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد بیماران بدحال کرونایی قم در تاریخ 21 مرداد با جهش چشمگیری همراه بوده است.

در مقابل تعداد افراد ترخیص شده مبتلا به کرونا در این روزهای بحرانی، بسیار پایین‌تر تعداد بستری‌های جدید است. در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته _بیست و سوم مردادماه_ ١۴٣ نفر با علایم ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری شدند که در این روز تنها ٨٢ بیمار بهبود یافته مرخص شدند.

جهت دریافت کیفیت اصلی روی تصویر کلیک کنید

در همین خصوص شب گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم، از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها و اورژانس‌های قم خبر داد. به گفته محمدرضا قدیر در حال حاضر ٨٧٩ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که ٢٠٠ نفرشان بدحال می‌باشند.

همچنین نمودار ترسیم شده فوتی‌های مبتلا به بیماری کرونا در استان قم حاکی از آن است که تعداد این فوتی‌ها طی 26 روز اخیر پنج برابر شده است. این نمودار نیز در تاریخ 20 مرداد ماه به اوج خود رسیده است؛ با این حال با توجه به کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان قمی، به نظر می‌رسد که در روزهای آینده سیر این نمودار همچنان افزایش داشته باشد.

جهت دریافت کیفیت اصلی روی تصویر کلیک کنید

شرایط بیمارستانهای قم عادی نیست، در بیمارستان امیرالمومنین(ع) بعنوان یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی صف تریاژ از محوطه داخلی آن خارج شده و تا حیاط مرکز یافته است؛ در داخل بیمارستان نیز بخش پذیرش و اتاق پزشکان پر از بیمار است و جای خالی برای نشستن وجود ندارد.

دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اعلام کرد که در بیمارستان فرقانی قم در حال حاضر ۴۰ مادر کرونایی حضور دارند که منتظر تولد فرزندان خود هستند. این خبر، از نگران کننده‌ترین خبرهایی بود که حتی باورش هم برای مردم این شهر سخت است.

نگران کننده‌تر از این خبر، آنجا است که اعلام می شود تعداد زیادی از این مادران جوان، به تازگی اولین بارداری خود را نیز تجربه می‌کنند. خبر، از این هم بدتر می‌شود که بدانیم چهار نفر از این مادران در آی سی یو بستری هستند و دو نفر از آنها با تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می‌دهند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com