کد خبر ۱۱۰۴۸۵ انتشار : ۷ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۳
جزییات آتش سوزی کارخانه ای در شکوهیه؛

۴ فوتی و ۶ مصدوم در حادثه آتش سوزی در قم

حادثه آتش سوزی گسترده کارخانه تولید مواد شوینده در شهرک شکوهیه قم موجب فوت ۴ کارگر شد و حال ۶ مصدوم دیگر این حادثه که دچار سوختگی با درصد بالا شدند وخیم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، ساعت ۱۶ روز سه شنبه انفجار در خط تولید یک کارخانه مواد شوینده واقع در شهرک صنعتی شکوهیه قم موجب بروز آتش سوزی گسترده در این کارخانه شد و سه سالن تولید را درگیر آتش کرد.

نیروهای آتش نشانی شهرک شکوهیه قم و سه تیم از سازمان آتش نشانی قم بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند اما آتش سوزی آنقدر گسترده بود که سه ساعت به طول انجامید و در نهایت حریق اطفا شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: متأسفانه بر اثر شدت حادثه ۴ نفر جان از کارگران کارخانه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این حادثه ۷ مصدوم داشته که یک نفر به صورت سرپایی درمان شد و سایر مصدومان به مرکز درمان نیکویی منتقل شدند که در بین مصدومان دو نفر زن هستند.

مدیر کل مدیریت بحران قم گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که احتمالاً نشت گاز علت این حادثه بوده است و تحقیقات در دست انجام است.

وی می‌گوید بارها و بارها اخطارهای ایمنی برای این واحد تولیدی صادر شده بود و تعداد ۱۵۰ واحد صنعتی مشابه این کارخانه نیز که شرایط ایمنی خوبی ندارند در شهرک صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با حضور در بیمارستان نیکویی پس از عیادت از مصدومان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در استان قم امکانات لازم برای نگهداری و درمان بیماران با سوختگی درصد بالا را نداریم و هر چقدر درصد سوختگی بالا می‌رود امید به بهبودی نیز کاهش می‌یابد.

محسن رضایی آدریانی وضعیت جسمانی ۶ مصدوم این حادثه را وخیم اعلام کرد.

پس از انتقال مصدومان آتش سوزی شهرک صنعتی شکوهیه به بیمارستان نیکویی قم هماهنگی‌های لازم به منظور انتقال مصدومان به بیمارستان‌های سوختگی در تهران و اصفهان انجام شد.

 

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com