کد خبر ۱۱۰۵۲۲ انتشار : ۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱

سگ‌های قاتل هم‌بازی کودکان دامشهری قم!

بعد از نشستن پای درد دل خانواده‌ای که بر اثر حمله سگ‌های ولگرد کودک چهار ساله خود را از دست داده است، با پرس‌وجو از اهالی دامشهر قم متوجه شدیم که حمله سگ‌ها به کودکان سابقه‌دار است و سگ‌ها روز قبل از حمله به این کودک چهارساله، به کودک دیگری حمله کردند و او نیز دچار جراحات شدید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس: صبح روز قبل خبر بسیار تلخ و تکان دهنده‌ای مبنی بر فوت یک کودک چهارساله در استان قم، بر اثر حمله سگ‌های ولگرد منتشر شد. با توجه به اهمیت این موضوع و درخواست مخاطبان خبرگزاری فارس، پیگیر جزئیات بیشتر از این حادثه دردناک شده و مطلع شدیم این حادثه 5 روز قبل در محدوده شهرک دامشهر اتفاق افتاده است.

شهرک دامشهر در فاصله 12 کیلومتری قم و در محدوده جاده شهرستان جعفریه است که به علت فعالیت بیش از 1000 واحد دامداری صنعتی در آن، خانواده‌های کارگری زیادی نیز در داخل آن زندگی می‌کنند. این شهرک علاوه بر محل تولید سالانه هزاران تن فرآورده دامی، محل خرید و فروش دام از 29 استان کشور نیز به شمار می‌رود.

*هشت سگ ولگرد مسافت زیادی کودک چهار ساله را روی زمین کشیدند

حوالی ساعت 11 صبح شنبه چهارم تیرماه، سیدعلی حسینی کودک چهار ساله‌ افغانستانی که همراه با خانواده در یکی از این واحدها زندگی می‌کرد، در حالی که پدر و مادر وی در منزل حضور نداشتند، همراه با برادر 6 ساله خود برای بازی به خارج از محدوده دامداری رفته و تنها دقایقی بعد مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفت. برای پیگیری این موضوع راهی شهرک دامشهر شدیم و پس از پرس‌وجوی فراوان خانواده کودک جان‌باخته را ملاقات کردیم.

سیدحسینعلی حسینی پدر کودک حال مساعدی نداشت، اما سیدغلام حسینی برادر بزرگ کودک جان باخته که 22 سال دارد، درباره شرح حادثه مذکور گفت: در روز حادثه من بعد از کار صبحگاهی و رسیدگی به امور دام‌ها در حال استراحت در منزل بودم که خواهرم و برادر 6 ساله‌ام سراسیمه به منزل آمده و به من اطلاع داد که برادر 4 ساله‌ام مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: من بلافاصله به کوچه رفتم و در انتهای کوچه تعداد 8 سگ را دیدم که به طرز وحشتناکی در حال کشیدن برادر 4 ساله‌ام بر روی زمین بودند و مسافت زیادی را هم در همین حالت طی کرده بودند. بلافاصله به سمت آن‌ها رفتم و برادرم را از دست آن‌ها خلاص کردم اما متاسفانه جراحات زیادی به او وارد شده بود. من پیکر غرق در خون برادرم را به منزل منتقل کردم و پس از درخواست از اورژانس، آمبولانس هم به محل آمد و او را به بیمارستان منتقل کرد.

سیدغلام حسینی افزود: برادرم در بیمارستان بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد و تا حدود ساعت 12 شب هم زنده بود اما به دلیل اینکه از ناحیه گردن به شدت آسیب دیده بود، فوت کرد.

*حمله سگ‌ها به کودکان، حادثه‌ای که هر روز تکرار می‌شود

در حالی که در همان اطراف کودکان دیگری مشغول بازی در کوچه‌های شهرک بودند، با پرس‌وجو از همسایگان متوجه شدیم که این حادثه در منطقه مذکور فراوانی قابل توجهی دارد. روز قبل از این حادثه کودک دیگری که دقیقا در واحد روبروی منزل آقای حسینی قرار دارد، مورد حمله سگ‌ها قرار گرفته است.

به سراغ این همسایه نیز رفتیم، سید رضی حسینی که از بستگان کودک دوم است، گفت: دختر دایی من هم که کودکی 8 ساله است در روز جمعه یعنی یک روز قبل از کودک جان‌باخته همسایه، مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفت و از ناحیه سر و پا به شدت مجروح شده بود که من او را به بیمارستان منتقل کردم.

وی افزود: خوشبختانه دختردایی من نجات پیدا کرد اما آسیب فراوانی دیده است و خانواده‌اش بعد از گذشت 6 روز هنوز هم پیگیر ادامه درمان او هستند.

سیدرضی حسینی همچنین گفت: این آخرین حادثه نبود و 2 روز بعد یعنی در روز یکشنبه نیز برای کودک دیگری در همین محدوده اتفاق مشابهی افتاد که چون پدرش همراهش بود، نجات پیدا کرد. اما به هر جهت خانواده‌های زیادی که در این شهرک زندگی می‌کنند از این موضوع در امان نیستند و از مسئولین درخواست می‌کنیم برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، اقدامی انجام دهند.

*دامداران باید برای حل این موضوع همکاری کنند

ناصر رعیت‌پور قمی مدیر شهرک دامشهر درباره معضل سگ‌های ولگرد در این شهرک گفت: با توجه به اینکه این موضوع در گذشته نیز مشکلاتی به وجود آورده بود، با همکاری سازمان پسماند شهرداری چند مرحله جمع‌آوری انجام شده است اما به دلیل این‌که این حیوان زادوولد زیادی دارد و دامداران نیز توله‌های آن‌ها را در محیط عمومی شهرک و بیرون از دامداری‌ها رهاسازی می کنند، بعد از مدتی جمعیت سگ‌های ولگرد افزایش پیدا می‌کند. 

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای حل این مشکل گفت: با توجه به اینکه افرادی متقاضی نگهداری این حیوانات هستند، تصمیم ما این است که محلی را برای نگهداری سگ‌های ولگرد پس از جمع آوری آماده کنیم و این اقدام هم اکنون انجام شده و در روزهای اخیر کار جمع آوری نیز شروع شده و ادامه دارد.

رعیت‌پور افزود: کار جمع‌آوری سگهای ولگرد از سطح شهرک نهایتا تا دو هفته آینده به پایان می‌رسد اما مسئله اصلی این است که دامداران هم باید در این کار همکاری کنند. به ویژه این‌که باید در خصوص موضوع عقیم‌سازی سگ‌هایی که در دامداری نگهداری می‌کنند، همکاری لازم را داشته باشند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com