کد خبر ۱۱۰۶۱۶ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
معاون شرکت توزیع نیروی برق قم:

رکورد مصرف برق در قم شکست

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: روز گذشته پیک‌بار مصرف برق در قم به ۸۸۲ مگاوات رسید و رکورد مصرف برق در این استان شکسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سید محمد ارجمندزاده روز یکشنبه گفت: روز گذشته ۱۱ تیرماه جاری، قم با ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین روز سال را سپری کرد و گرمای هوا باعث رشد فزاینده مصرف برق در بخش خانگی شد.

به گفته وی، آخرین رکورد بیشترین مصرف برق در قم مربوط به ۲۲ تیرماه سال گذشته با ثبت ۸۳۷ مگاوات بود که روز گذشته ۵.۴ درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که روز گذشته یکی از روزهای گرم در سراسر کشور بود، پیک‌بار مصرف برق در کشور نیز به عدد ۶۷ هزار و ۳۱۸ مگاوات رسید و نسبت به آخرین رکورد مصرف کشور ۳۰۶ مگاوات افزایش نشان می‌دهد.

ارجمندزاده با بیان این‌که افزایش مصرف برق باعث قطع خودکار برق برای جلوگیری از سوختن و یا خراب شدن تجهیزات می‌شود، تصریح کرد: در روز گذشته با وجود آن‌که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری صنایع، کشاورزی و ادارات خاموشی با برنامه در سطح استان نداشتیم، اما افزایش مصرف به‌ویژه در مناطق مسکونی که الگوی مصرف برق را رعایت نکرده‌اند موجب قطع برق و خاموشی به‌صورت بی‌برنامه و ناشی از افزایش مصرف و حوادث شد.

وی از شهروندان درخواست کرد: نسبت به مدیریت مصرف برق اهتمام بیشتری داشته باشند و در ساعات پیک مصرف برق( ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) از وسایل پرمصرف استفاده نکنند.

وی تاکید کرد: تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و کولرهای آبی روی دور کند از دیگر عوامل در مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی است.

از ‌مجموع ۶۰۳ هزار و ۸۵۰ مشترک برق استان قم تعداد ۴۸۲ هزار و ۶۴۷ اشتراک را مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند که این تعداد مشترک حدود ۳۶درصد مصرف برق استان قم را به خود اختصاص داده‌اند و لذا رعایت الگوی مصرف و انجام راهکارهای ساده مدیریت مصرف از سوی این مشترکین ضمن کمک به حفظ و پایداری شبکه و استمرار جریان برق به کاهش هزینه قبض برق مصرفی و اقتصاد خانواده کمک خواهد کرد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com