کد خبر ۱۱۰۷۹۵ انتشار : ۱۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۶
استاد حوزه علیمه قم:

وضع حجاب و عفاف جامعه را نگران کرده است

استاد حوزه علمیه گفت: وضع حجاب و عفاف جامعه ما را نگران کرده و کار در زمینه حجاب و عفاف تخصصی است و کسانی که می‌خواهند در این زمینه اقدام کنند باید سنجیده ورود و عمل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی صبح یکشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه همه انبیا و اوصیاء الهی امتحاناتی در زندگی خود داشته‌اند، اظهار کرد: در میان پیامبران حضرت ابراهیم (ع) نیز به امتحانات مختلفی مبتلا بود؛ از گذشتن از جان خود تا گذشتن از جان فرزندش حضرت اسماعیل (ع) که از همه آنها سربلند بیرون آمد.

وی با اشاره به اینکه ما به طور مستمر در معرض آزمون و امتحان هستیم و آنچه ما را در این آزمون‌ها سربلند می‌کند توکل به خداست ابراز کرد: اگر همه عالم به تو پشت کردند در قرآن کریم دستور آمده خدای متعال برای شما کافی است و با توکل به خدا از تمام مشکلات می‌توانید با سربلندی گذر کنید.

خطیب نماز عید قربان مسجد مقدس جمکران در خطبه دوم با بیان اینکه شیطان از مواضع مختلف به انسان وارد می‌شود که یکی از این راه‌های بزرگ جلوه دادن نداشته‌ها و کوچک شمردن داشته هاست، گفت: دشمنان نظام و انقلاب نیز در صدد همین کار هستند که آنچه داریم را بی مقدار و نداشته های ما را بزرگ جلوه دهند.

مؤمنی با تاکید بر اینکه با عنایت امام زمان (عج) و به برکت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و شهدا داشته‌ها و دستاوردهای ما زیاد است، اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد رعب و وحشت بین مردم است تا ارتباط آنها با مسئولین را قطع کند و به اهداف خود برسد که این اتفاق نخواهد افتاد؛ چرا که در طول این سال‌ها دشمن همواره به دنبال تحقق این هدفش بوده ولی موفق نشده و نخواهد شد چرا که مردم ما توکل به خدا و اعتقاد به وجود امام زمان (عج) دارند که این اعتقاد به خدا باعث می‌شود هر چیز غیرخدایی نزد آنها بی مقدار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جامعه مهدوی باید به گونه‌ای باشد که جای جای آن نشان از امام زمان (عج) باشد، گفت: جامعه ما نیاز به وحدت دارد و شخصیت‌هایی که دارای تریبون هستند باید در استخدام کلمات و ادبیات گویش خود دقت کنند و گفتن هر کلمه‌ای که ایجاد اختلاف و نزاع کنند ممنوع است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کار در زمینه حجاب و عفاف تخصصی است و کسانی که می‌خواهند در این زمینه اقدام کنند باید سنجیده ورود و عمل کنند؛ وضع حجاب و عفاف جامعه ما را نگران کرده و کار باید با تحقیق، پژوهش و به صورت تخصصی دنبال شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com