کد خبر ۱۱۰۸۱۷ انتشار : ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۵
معاون آموزش‌وپرورش قم:

رشته ورزش باستانی علاوه بر ورزش، معنویت و اخلاق را نیز اشاعه می‌دهد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش پرورش قم گفت: طرح «ورزش محله» در ۵۳ پایگاه شامل حیاط مدارس و ۲۳ سالن ورزشی در محله‌های مختلف سطح شهر قم در طول تابستان امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، مجتبی رمضان بیگی روز سه شنبه با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در مدارس، افزود: ۲۳ پایگاه مربوط به دختران و بقیه پایگاه‌ها مربوط به پسران است.

وی اضافه کرد: مربی ۱۷ پایگاه توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و مربی بقیه پایگاه ها از سوی اداره کل آموزش‌وپرورش تامین شده است.

وی ادامه داد: در این پایگاه‌ها و در روزهای زوج، دختران همراه مادر و پسران همراه پدر می‌توانند از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۰۷:۳۰ صبح فعالیت ورزشی داشته باشند.

رمضان بیگی خاطرنشان کرد: بعضی سالن‌ها نیز در شیفت عصر فعال هستند و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۹:۰۰ تا ۲۰:۰۰ با حضور مربی به‌صورت رایگان فعالیت ورزشی داشته باشند.

به گفته وی، پس از شیوع ویروس کرونا نیاز به تحرک و نشاط اجتماعی در مردم احساس می‌شد که این پایگاه‌هاگامی در راستای توسعه ورزش همگانی است.

فعالیت ۷ پایگاه ثابت دانش‌آموزی در رشته ورزش باستانی در قم

وی در ادامه گفت: ۷ پایگاه ثابت برای ورزش باستانی در هفت مدرسه فعال است و هفت مرشد دانش‌آموز که قبلا آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند، به آموزش دانش آموزان علاقه‌مند می‌پردازند.

معاون آموزش‌وپرورش قم با اشاره به این‌که ظرفیت ورزش باستانی دانش‌آموزی نامحدود است،‌ افزود: یک تیم ورزش باستانی نیز به‌صورت سیار بر اساس جدول تنظیم شده در مدارس حضور پیدا می‌کند تا باعث توسعه این ورزش در بین دانش‌آموزان شود.

وی اضافه کرد: یک سالن ورزش باستانی در مجموعه ورزشی مریم در بخش دانش‌آموزی و فرهنگیان فعال است؛ امسال نیز برای اولین بار در هر کدام از نواحی و پایگاه‌ها ۶ سالن برای ورزش باستانی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: رشته ورزش باستانی در فرهنگ، دین و آیین ما جایگاه ویژه‌ای دارد و علاوه بر ورزش، معنویت و اخلاق را نیز اشاعه می‌دهد.

رمضان بیگی با بیان این‌که ادامه رشته‌های ورزشی در مراحل بالاتر نیاز به تجهیزات پیشرفته دارد،‌ تصریح کرد: آموزش‌وپرورش تسهیل‌کننده ورود دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با رشته‌های مختلف ورزشی است و زمانی که دانش آموزان به مرحله حرفه‌ای رسیدند نیاز است از سوی هیات‌های ورزشی استان مورد حمایت قرار گیرند و پیشرفت کنند.

در سال تحصیلی گذشته ۲۷۵ هزار دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در استان قم تحصیل کردند.

*مهدی احمدی

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com