کد خبر ۱۱۰۸۴۷ انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱

همایش مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی در قم برگزار می شود

دبیر علمی همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی، از برگزاری این همایش در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی الهی نژاد ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از پوستر همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه مرحوم آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی که در تالار خواجه نصیرالدین طوسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار داشت: این همایش توسط پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز همکاری‌های علمی و بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی افزود: حدود ۲۵ کرسی علمی برای پیش از برگزاری این همایش در نظر گرفته شده و قبل از برگزاری آن کرسی‌های علمی در موضوع‌هایی که برای مقاله‌ها فراخوان داده شده است برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همایش اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده برگزار خواهد شد اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه را به ارسال مقالات به دبیرخانه همایش دعوت کرد و گفت: آیت الله صافی گلپایگانی به عنوان یک فقیه مهدوی آثار بسیار خوبی دارد و از این رو دست اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه برای دسترسی به منابع باز است و آنها می‌توانند با نگاه تحلیلی مقالات خوبی را مرقوم کنند.

الهی نژاد گفت: مقوله انتظار باید به سمت وحدت بخشی و امیدآفرینی پیش برود و آیت الله صافی گلپایگانی مرجعی بود که با اندیشه، فکر و آثار خود در جامعه در حوزه مهدویت اقدام به جریان سازی کرد و گفتمان مهدویت از این اندیشه بر می‌خیزد.

وی اظهار داشت: دلیل فعالیت‌های و تلاش مضاعف این فقیه مهدوی علت جریان سازی او در حوزه مهدویت است که سال‌های طولانی در این مسیر گام برداشت و آثار و خروجی‌های زیادی از این فقیه مهدوی به یادگار مانده و برای جامعه منتظر در عصر غیبت و پژوهشگران مهدوی جای غنیمت و شکرگزاری است.

دبیر علمی همایش بین المللی مهدویت و انتظار در اندیشه آیت الله صافی گلپایگانی افزود: در طول تاریخ اسلام در میان همه علما و فقیهان بیشترین کتاب در زمینه مهدویت توسط آیت الله صافی گلپایگانی نگارش شده که قریب به ۲۰ جلد است.

وی ادامه داد: اندیشه و فکر جریان سازی شده آیت الله صافی در فضای علمی و تحلیلی باید مورد بررسی قرار گیرد و در جامعه نهادینه شود؛ لذا پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی با مشارکت بیت آیت الله صافی گلپایگانی همایشی با رویکرد علمی و تحلیلی برگزار می‌کند.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی روز سه شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ پس از عمری تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی و همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان، در سن ۱۰۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com