کد خبر ۱۱۱۲۰۹ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰

والیبال قم و راهی که در پیش است!

کارشناس ورزشی اشاره به اینکه در حال حاضر نظم خوبی بر والیبال قم حاکم شده است، گفت: تلاش گسترده‌ای شده‌ است تا والیبال استان قم شکل خوبی بگیرد و با اجرایی شدن برنامه‌های چهار ساله‌ای که مشخص شده است شاهد شکوفایی والیبال استان قم خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایسنا، رضا ملکی، کارشناس ورزشی، عنوان کرد: در گذشته استان قم در رشته والیبال نمایندگانی در لیگ‌ها داشت؛ اما مشکلاتی که اغلب مالی هم بودند سبب شد این مسیر قطع شود و دچار رکود در والیبال شویم.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مهدی حلوایی سکوی هدایت والیبال را به عهده گرفت شرایط والیبال مساعدتر شد و برنامه ریزی مدونی در رابطه با استعدادیابی و معرفی چهره‌های جدید در رده‌های نونهالان و نوجوانان طراحی شد تا بتوانند در بدنه تیم ملی بدرخشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نظم خوبی بر والیبال قم حاکم شده است، اظهار کرد: تلاش گسترده‌ای شده‌ است تا والیبال استان قم شکل خوبی بگیرد و با اجرایی شدن برنامه‌های چهار ساله‌ای که مشخص شده است شاهد شکوفایی والیبال استان قم خواهیم بود.

وی سالن پیامبر اعظم (ص) را که در اختیار هیئت والیبال استان قم است یکی از بهترین امتیازهای والیبال قم دانست و بیان کرد: سالن پیامبر اعظم (ص) جز سالن های خوب کشور محسوب می‌شود که استانداردهای لازم را دارد و همه برنامه اخیر هیئت والیبال قم از جمله برنامه استعدادیابی نیز در همین سالن برگزار شده است.

کارشناس ورزشی با بیان اینکه در بخش والیبال بانوان نیز جرقه هایی از امید زده شده است، اضافه کرد: اگر این توجه خاص به نوجوانان و استعدادهای جدید ادامه داشته باشد والیبال استان قم می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: نزدیکی استان قم به پایتخت یک مزیت خوب است که می‌توانیم ارتباط خوبی برقرار کنیم تا مربیان استان از دانش خوبی برخوردار شوند تا بتوانیم در سطح پایه‌ها نیروهای خوبی را معرفی کنیم.

این خبرنگار برجسته ورزشی کشور در رابطه با مشکلات مالی تیم‌های استان قم عنوان کرد: مشکلات مالی تیم‌ها فقط برای استان قم نیست و سایر استان‌ ها نیز با آن مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان منابع محدودی دارد که هزینه اعزام دو تیم هم نمی‌شود، ادامه داد: این منابع بر اساس تلاش، برنامه ریزی و قهرمانی‌هایی که هیئت ‌ها کسب می‌کنند بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

این کارشناس ورزشی با اشاره به نقش روسای هیئت ها در رفع مشکلات مالی تیم‌ها بیان کرد: اغلب روسای ه‍یئت‌ها قبل از انتخابات وعده جذب اسپانسر و ورود منابع مالی را می‌دهند و با این شیوه افکار را به سمت خودشان جلب می‌کنند اما بعد انتخابات کاری انجام نمی‌دهند و چشم به اداره کل ورزش و جوانان دارند.

مسئولان قمی؛ ورزش را دریابید

این خبرنگار برجسته ورزشی کشور با تاکید بر اینکه مشکل وعده وعیدها باید بر طرف شود، اضافه کرد: در قم از شهرک‌های صنعتی نام برده می‌شود اما متاسفانه قدمی برای حضور آن‌ها در ورزش بر داشته نشده است و عده کمی در برخی رشته‌ها ورود کرده‌اند.

ملکی با بیان اینکه بخشی از این مشکل به دست مسئولان بلند پایه استان حل می‌شود، اظهار کرد: در سطح کشور بیشتر تیم‌های شرکت کننده در مسابقات به نام شهرداری‌ها شرکت می‌کنند و منابع مالی عظیمی به تیم ها تزریق می‌شود؛ اما متاسفانه شهرداری و شورای شهر استان قم در خواب خرگوشی هستند و چیزی به اسم ورزش نمی‌شناسند.

وی بیان کرد: این در حالی‌ است که سقائیان، شهردار قم، زمانی که شهردار اصفهان بوده خدمات شایانی را به ورزش اصفهان کرده است به همین خاطر متعجب هستم چرا در قم این تفکر و خدمات برایشان بسته شده است.

این کارشناس ورزشی با بیان اینکه باید فکری اساسی شود؛ زیرا یکی از منابعی که می‌توانیم ایجاد کنیم ظرفیت شهرداری‌ها است، یادآور شد: شورای اسلامی نیز در این خصوص کاری انجام نداده است و به همین خاطر در اغلب رشته ها در حال عقب گرد هستیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com