کد خبر ۱۱۱۲۱۹ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۳

ثبت بیش از 500 اختراع طی چند سال اخیر در قم

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 350 مخترع دارای اختراعات رسمی و ثبت شدهی در قم فعالیت دارند، گفت: بیش از 500 اختراع ثبت شده در استان قم داریم که این اختراع‌ها طی چندسال اخیر به ثبت رسیده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، سید حسن اخوان عصر امروز در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از دو هزار واحد فناور در استان قم داریم، اظهار کرد: از این تعداد تنها 115 واحد دانش بنیان هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان به چند دسته تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: ازجمله آن‌ها می‌توان به شرکت‌های تولیدی و نوپا اشاره کرد که هرکدام از آن‌ها دارای درجه بندی‌های مختلف هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه شرکت‌ها باید برای ادامه فعالیت محصولات خود را تجاری‌سازی کنند، مطرح کرد: اگر کنش‌گری و همکاری میان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق بازرگانی شکل نگیرد شاهد بروز اتفاقات ویژه و مطلوب نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 350 مخترع دارای اختراعات رسمی و ثبت شده طی 10 ساله گذشته در قم حضور دارند، خاطرنشان کرد: بیش از 500 اختراع ثبت شده در استان قم داریم که تمام آن‌ها طی چندسال اخیر به ثبت رسیده‌اند.

اخوان ادامه داد: هرکدام از این اختراعات می‌توانند پایه گذار و مبنای شرکت خلاق و نوآور باشند.

وی از تصویب آئین نامه تاسیس صندوق‌های پژوهش و نوآوری یاد کرد و گفت: این صندوق‌ها هم برای استان قم و هم برای زیست بوم‌های مرتبط در استان‌های دیگر موثر هستند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com