کد خبر ۱۱۱۲۲۰ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴

دانش‌بنیان‌ها به رفع مشکلات قم کمک کنند

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه پایه و اساس فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در راستای برنامه‌ریزی برای آینده است، گفت: استان قم با تهدیدهای مختلفی روبروست که دانش‌ بنیان‌ها می‌توانند در رفع این تهدیدها مؤثر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، محمد حیدری عصر امروز در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت تولید دانش بنیان بسیار بیش‌تر از شرکت‌های دانش بنیان است، اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان در تمام کشورها آسیب‌هایی دارند که کشور ما نیز از این موضوع مستثنا نیست.

وی با بیان اینکه در مواردی حمایت‌ها به سمت رانت‌خواری می‌رود، عنوان کرد: در آئین نامه‌ای که برای این جلسه تدوین شده است، برنامه‌هایی تدوین شده اما هیچ راهکاری برای عملیاتی شدن این برنامه‌ها بیان نشده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم ادامه داد: برگزاری چنین جلساتی اهمیت بسیاری دارد چراکه شاهد تبادل نظر افراد نخبه و فعال در این عرصه هستیم اما خروجی‌های عملیاتی نیز باید محقق شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات فعلی را با فعالیت‌های دانش بنیان نمی‌توان رفع کرد، مطرح کرد: در تمام دنیا تلاش و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در راستای اقداماتی است که در آینده رخ می‌دهد و ما نیز باید به این سمت حرکت کرده و آینده و مشکلات قم در چندسال بعد را بررسی و رفع کنیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com