کد خبر ۱۱۱۳۲۷ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۱
استاندار قم:

تکمیل پروژه‌های فرودگاه و مونوریل قم قطعی شد

استاندار قم گفت: بحث آلایندگی شهرک‌های صنعتی به ویژه سلفچگان باید مورد رسیدگی قرار گیرد حتی اگر منجر به تعطیلی این شهرک شود، این موضوع با جان مردم سر و کار دارد و نمی‌شود از کنار آن به سادگی گذشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن کرامت استانداری قم با حضور مدیران دستگاه‌های دولتی استان برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به اینکه مراسم عزاداری امام حسین(ع) و نماز ظهر عاشورا را در پیش داریم همه دستگاه‌ها موظف هستند که از ظرفیت‌های خود استفاده کنند تا این مراسم با شکوه‌تر در استان قم برگزار شود.

وی افزود: بر اساس گزارشات حدود دو هزار هیئت مذهبی در قم فعالیت دارند و بیشتر آنها روز تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب‌های دسته عزاداری راهی حرم حضرت معصومه(س) می‌شوند که در این زمینه باید تدابیر مهمی اندیشه شود تا مشکلاتی مانند ترافیک، کمبود آب و مسائل امنیتی رخ ندهد.

استاندار قم در رابطه با هفته دولت گفت: همانطور که مستحضر هستید در شهریور ماه هفته دولت را در پیش داریم، اگر دستگاه‌های اداری پروژه ناتمام و در حال ساختی را دارند تا رسیدن به این مناسبت پروژه‌های خود را تکمیل کنند و لیست آنها را به ما ارائه دهند.

شاهچراغی تصریح کرد: سیاست ما در مدیریت استان این است که زمانی از پروژه‌ای رونمایی می‌کنیم که حداقل ۹۵ درصد آن تکمیل شده باشد، پروژه ناقص و نیمه‌کاره مورد رضایت شهروندان نیست و باید دستگاه‌ها در این زمینه توجه داشته باشند.

وی در خصوص سفر دوم رئیس جمهور به قم بیان کرد: هیئت دولت در نظر دارد دور دوم سفرهای استانی را شروع کند و باتوجه به این مسئله طبق اطلاعاتی که داریم سفر دوم رئیس جمهور به قم در حال برنامه‌ریزی است، از مدیران دستگاه‌های دولتی استان تقاضا داریم نسبت به مصوبات سفر اول پیگیر باشند و وظایفی را که برای آنها تعریف شده بود را انجام دهند.

استاندار قم خاطرنشان کرد: اگر وزارتخانه‌ای در بحث تامین بودجه کوتاهی و کم‌کاری کرده است دستگاه‌ها سریع به ما اطلاع دهند و این موضوع را به سفر دوم رئیس جمهور به قم موکول نکنند، اگر مصوبات سفر پیگیری نشود به احتمال زیاد در سفر دوم مورد کم توجهی هیئت دولت قرار خواهیم گرفت و این اتفاق به ضرر استان قم است.

شاهچراغی در رابطه با وضعیت پروژه‌های مترو، منوریل و فرودگاه قم گفت: به لطف خدا تصمیمات نهایی در این زمینه گرفته شده است و بحث بودجه هم جذب شده و این موضوع را اعلام می‌کنم که ۳ پروژه کلان قم قطعا اجرا خواهد شد.

وی افزود: شخص رئیس جمهور تاکید فراوانی در زمینه مترو، منوریل و فرودگاه قم دارد و در جلسات هیئت دولت بارها پیگیر این ۳ پروژه شده و قرار است در بحث منوریل با وزارت نفت تهاتری را انجام دهیم.

استاندار قم عنوان کرد: علاوه بر تهاتر با وزارت نفت این را در نظر داریم که پروژه‌های دیگر استان را نیز با وزارت نیرو تهاتر انجام دهیم، معتقدیم وزارت نیرو می‌تواند کمک موثری در این زمینه انجام دهد و اگر این اتفاق رخ دهد بار سنگینی از دوش استان برداشته خواهد شد.

شاهچراغی در خصوص وضعیت آلاینده‌های شهرک صنعتی قم گفت: متاسفانه بحث آلودگی هوا این روزها از مسائل مهم استان است که باید توجه اساسی به این موضوع شود، نه تنها ساکنین قم بلکه این آلایندگی مردم اراک را که در نزدیکی سلفچگان هستند مورد اذیت قرار داده است و نماینده اراک هفته گذشته در رابطه با این موضوع با من گفت‌وگو و از وضعیت آلودگی هوا نارضایتی خود را اعلام کرد.

وی گفت: تاکید می‌کنم که بحث آلایندگی شهرک‌های صنعتی به ویژه سلفچگان باید مورد رسیدگی قرار گیرد حتی اگر منجر به تعطیلی این شهرک شود، این موضوع با جان مردم سر و کار دارد و نمی‌شود از کنار آن به سادگی گذشت، مدیران شهرک نیز بیکار شدن کارگران را بهانه می‌کنند که نسب به جواب آنها گفته‌ام نگران بیکاری کارگران نباشید زیرا قانون مواردی را در این خصوص پیش‌بینی کرده است.

استاندار قم در پایان با توجه مراسم اربعین حسینی بیان کرد: در ایام اربعین حجم سنگین مسافران و زائران امام حسین(ع) را در قم خواهیم داشت و نباید از این موضوع غافل شویم، در این زمینه تاکید می‌کنم مانند قبل باید از ظرفیت شهرداری قم استفاده کرد و تمام دستگاه‌های دولتی با تمام توان وارد میدان شوند تا از زائرین امام حسین(ع) به بهترین شکل ممکن میزبانی شود و خاطره تلخی برای آنها ایجاد نشود.

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم در این جلسه گفت: سه شنبه هفته گذشته بود که هواشناسی قم وضعیت نارنجی را برای استان اعلام کرد، متاسفانه 3 اتفاق متوالی برای قم اتفاق افتاد  که باعث شد تعدادی روستا دچار مشکلات سیل‌زدگی و قطعی آب، برق و گاز شوند.

وی افزود: بعد از اینکه استاندار دستوری را برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زگان صادر کرد، همه دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حاضر شدند و به وضعیت روستاییان رسیدگی کردند.

اروجی گفت: سپاه، هلال احمر و گروه‌های جهادی در کنار دستگاه‌های دولتی به خدمت رسانی به سیل‌زدگان قمی پرداختند و طبق برآوردهایی که انجام شده است بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان خسارت به استان قم وارد شده است که در یک جدول با ذکر نکات به وزارت کشور و مدیریت بحران ارائه داده شد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com