کد خبر ۱۱۱۳۵۹ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد:

صدور ۱۳۶ کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از صدور ۱۳۶ کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی در چهار ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از ایرنا، اکبر ابدالی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال‌ تا پایان تیرماه ۷۱ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۶۵ کارت بازرگانی در بخش تجاری برای فعالان اقتصادی استان صادر شده‌است.

او افزود : در مجموع تعداد ۷۷۳ فقره کارت بازرگانی در استان قم فعال بوده که از این میان ۴۹۷ فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۲۷۶ فقره کارت بازرگانی در بخش تجاری است.

ابدالی  با اشاره به این که فعالیت‌های تجاری در قم روند رو به رشدی دارد، ادامه داد:بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرکات استان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه صادرات قم از نظر ارزش به ۱۱۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۳۹ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با بیان این که کالا‌های صادراتی استان از تنوع قابل توجهی برخوردار است و از محصولات صنعتی تا مواد غذایی را شامل می‌شود، ادامه داد: کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، امارات، آذربایجان و روسیه از جمله مهمترین کشور‌های هدف صادراتی کالا‌های تولید شده در استان قم به شمار می‌آیند.

ابدالی گفت: بر مبنای آمار ارائه شده میزان واردات استان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از نظر ارزشی ۸۸ میلیون دلار و از لحاظ وزنی ۱۷ هزار تُن بوده‌است که عمده آن را کالا‌های اساسی و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های صنعتی تشکیل می‌دهد، به این معنا که در بیشتر موارد صادرات استان نیز در راستای تقویت بخش تولید است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com