کد خبر ۱۱۱۳۷۱ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۴
آیت‌الله سعیدی:

مساجد بهترین پایگاه برای احیا امر به معروف است

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: مساجد بهترین پایگاه ها هستند چون محور محلات بوده و باید از این ظرفیت برای احیا فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر به درستی استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: یکی از افتخارات امت حزب الله این است که نگذاشتند داستان کربلا در طول تاریخ به فراموشی سپرده شود که امروزه حتی نوجوانان و کودکان نیز برای اقامه عزای سید الشهدا با تمام وجود همایش بزرگ حسینی را با ابعاد و آثار مختلف برگزار می کنند.

تولیت حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از اهداف قیام سید الشهدا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید تلاش کنیم این رکن اساسی به نسل های بعدی منتقل شود.

وی افزود: نقش مردم در فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک نقش اساسی است؛ مردم در بعضی از امور فقط مطالبه‌گر هستند مثل اموری که در دستگاه اجرایی، قضایی و قانون گذاری درحال انجام است اما امر به معروف و نهی از منکر قوامش به حضور مردم است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: مردم در امر به معروف و نهی از منکر فقط مطالبه گر نیستند بلکه خودشان یکی از پایه های اصلی این فریضه الهی هستند چون بعضی از منکراتی که در جامعه شکل می گیرد از درون خانه‌ها و کوچه‌هاست که به سبب تحریکات دشمن رخ می‌دهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ضمن تایید طومار امضا شده توسط مردم ولایت مدار قم تاکید کرد: اگر مردم در این بخش خودشان را کنار بکشند و صرفا مطالبه گر باشند این فریضه الهی قوام نخواهد گرفت.

آیت الله سعیدی در ادامه گفت: مساجد بهترین  پایگاه ها هستند چون محور محلات بوده و باید از این ظرفیت برای احیا فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر به درستی استفاده شود.

وی در پایان گفت: باید فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر با همدیگر هماهنگ و متحد باشند و مطالبات و فعالیت های خود را به صورت منسجم در جامعه پیاده کنند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com