کد خبر ۱۱۱۳۸۹ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۴
آیت‌الله سعیدی:

حضرت اباالفضل(ع) چهره پلید دشمنان امام حسین(ع) را افشا کرد

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: دشمنان امام حسین(ع) با دریغ کردن آب از این امام معصوم و خانواده و یاران ایشان چهره پلید خود را نمایان کردند، این نمایان شدن که از رساندن آب به خیمه‌ها هم مهمتر بود، توسط حضرت ابوالفضل(ع) انجام گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از تسنیم، آیت الله سید محمد سعیدی ضمن حضور در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی هیئت خادم الرضا(ع) در ورزشگاه شهید حیدریان قم،  با اشاره به حضور گسترده جوانان در این هیئت مذهبی به بیان آثار تربیتی این محافل به‌ ویژه بر روی جوانان پرداخت و اظهار داشت: از برکات حضور در این مجالس، تحول است.

وی افزود: تحول یک واقعیتی است که در مردم به ویژه در جوانان عزیز اتفاق می‌افتد و ریشه آن در کربلا و مراسم عاشورا است.

امام جمعه قم ادامه داد: حضرت قمر بنی هاشم(ع) قادر بود جنگ نمایانی داشته باشد، اما کاری که این بزرگوار به هدایت امام حسین(ع) برای آوردن آب انجام داد، درست است که آب به خیمه‌ها نرسید، اما موجب افشای چهره دشمنان امام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمنان امام حسین(ع) با دریغ کردن آب از این امام معصوم و خانواده و یاران ایشان چهره پلید خود را نمایان کردند، این نمایان شدن که از رساندن آب به خیمه ها هم مهمتر بود، توسط حضرت ابوالفضل(ع) انجام گرفت.

تولیت آستانه مقدسه کریمه حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان با قدردانی از حضور جوانان در هیئت خادم الرضا(ع) و نقش این هیئت در رشد دینی و معنوی جامعه خاطرنشان کرد: امیدواریم تحول درونی معنوی با درس گرفتن از رشادت‌های حضرت اباالفضل(ع) در مقابله با دشمنان اسلام در جوانان ما اتفاق بیافتد و از مجالس حسینی بهره‌های کافی را جهت رشد دینی و معنوی خود ببرند.

مراسم عزاداری هیأت و کانون خادم الرضا(ع) از شب اول محرم به مدت 10 شب از ساعت 21 با مداحی حسن عطایی و سیدرضا تحویلدار و با حضور برادران و خواهران در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می‌شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com