کد خبر ۱۱۱۵۳۸ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۷

پیکر حجت‌الاسلام «شهیدی‌پور» در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت

پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور پیشکسوت قرآنی در حرم کریمه اهل بیت(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از تسنیم، مراسم تشییع و تدفین پیکر حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا  شهیدی‌پور پیشکسوت قرآنی امروز در قم برگزار شد.

 مراسم تشییع پیکر خادم‌القرآن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، حافظ قرآن، پژوهشگر، مؤلف و داور مسابقات بین‌المللی قرآن بعداز ظهر امروز با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین زمانی مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

آیت الله شبیری زنجانی مرجع تقلید شیعیان بر پیکر  حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی‌پور نماز اقامه کرد و سپس پیکر این خادم‌القرآن در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی‌پور در سال 1337 در یک خانواده روحانی در شهر قم دیده به دنیا گشود و تحصیلات ابتدایی را در دبستان ملی مسعود گذراند و در بیشتر سال ها شاگرد نمونه کلاس بود.

 در سال 1351 وارد حوزه‌ی علمیه قم شد و در مدرسه علمیه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی مشغول به تحصیل ادبیات و زبان عربی و دروس مقدماتی حوزه گردید. از همان دوران تحصیلات حوزوی اشتیاق فراوانی نسبت به قرائت و حفظ قرآن کریم در خویش یافت و در کنار تحصیل به فراگیری فنون قرائت و حفظ قرآن پرداخت و در مدت چهار سال حافظ کل قرآن کریم شد.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) که احیاگر ارزش های قرآنی در کشور ایران و جهان اسلام بود فعالیت های قرآنی شکل تازه‌ای به خود گرفت و فراگیر شد و با استقرار دولت جمهوری اسلامی در ایران، فعالیت های قرآنی در نهاد های انقلابی و مؤسسات علمی و حوزه و دانشگاه آغاز و رشد و توسعه یافت وی نیز در نهاد های انقلابی از جمله سپاه پاسداران، بسیج، جهاد سازندگی اوقاف و امور خیریه سازمان تبلیغات اسلامی به تدریس فنون قرائت پرداخت.

داوری در مسابقات بین المللی سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین مسابقات داخلی دانشگاه آزاد (قرآن و عترت) سازمان تبلیغات، نیروهای مسلح، ارتش، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و جهاد دانشگاهی، پیام نور، بنیاد شهید، بنیاد جانبازان از جمله فعالیت های ایشان بوده است.

از جمله کتاب‌هایی که وی به نگارش در آورده است، می‌توان به «سبک‌شناسی تلاوت»، «تجوید آسان»، «روان‌خوانی و تجوید قرآن»، «اصول قرائات سبعه»، «توضیحات وقف و ابتدا» و «روان‌خوانی و تجوید قرآن» اشاره کرد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com