کد خبر ۱۱۱۵۸۳ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۳
استاندار قم مطرح کرد؛

تکمیل برخی پروژه‌ها نیازمندزمان است

استاندار قم از تکمیل ۷۴۴ مصوبه صادر شده توسط تیم جدید استانداری قم خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه شورای ائمه جمعه استان قم که در سالن جلسات شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام مسائل تمام مناطق استان، روستا به روستا را تدوین کرده‌ایم، اظهار کرد: در مناطقی شاهد مشکلات انباشته شده هستیم که رفع آن نیازمند زمان است.

استاندار قم با بیان اینکه تمام مصوبات در فرآیندی مخصوص ثبت، پیگیری و نتیجه آن اعلام خواهد شد، مطرح کرد: از ابتدای فعالیت تیم جدید استانداری، هزار و ۴۵۸ مصوبه داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این تعداد از ۱۴۲ مصوبه دولت جدا هستند، عنوان کرد: تاکنون طبق آخرین بررسی‌های انجام شده ۷۴۴ مصوبه انجام و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه همچنین حدود ۱۴ مصوبه غیرقابل انجام بوده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون در راستای انجام ۴۰ پروژه اقدامات لازم انجام نشده است که هرچه سریع‌تر این مصوبات نیز در دست اقدام قرار خواهند گرفت.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه اولویت ما حل مشکلات و مسائل است، تصریح کرد: در برخی از مسائل مسئولیت تصمیم گیری با استانداری نبوده و در حوزه شهرداری و شورای اسلامی شهر باید به تصویب برسد.

وی با بیان اینکه موضوعاتی که به طور مستقیم با مردم در ارتباط باشد، اولویت کار ما هستند، یادآور شد: از جمله این موضوعات می‌توان به مشکلات موجود در حوزه راه‌ها، آب، برق و … اشاره کرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه در مواردی مانند آب به قم جفا شده است، ابراز کرد: در این موارد پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم تا مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه گرفته‌ایم، ابراز کرد: جدول هزینه‌کرد آن نیز با اختصاص به موضوعاتی چون بافت فرسوده، خانه‌های زیر دکل و … را تهیه کرده‌ایم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در مسیری که طراحی شده است بخش بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، اظهار داشت: در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور در نظر داریم مشکل آب استان را که از جنوب کشور می‌آید را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه در اصفهان این آب با کمک بخش خصوصی تأمین شده است، مطرح کرد: در استان قم و در حوزه صنعتی ظرفیت‌هایی چون ذوب آهن اصفهان وجود ندارد و نیازمند حمایت‌های ملی هستیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه دستور بهسازی مسیرهای بسیاری از روستاهای قم را صادر کرده‌ایم، عنوان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اداراتی است که پای کار ایستاده و با جدیت پیگیر حل مشکلات است.

وی با بیان اینکه موضوعات فرهنگی اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: اجرای برخی پروژه‌ها و پیشبرد برخی از اهداف نیازمند زمان است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com