کد خبر ۱۱۱۵۹۸ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۴
رئیس جامعه مدرسین قم:

قانون فراموشی برای حادثه عاشورا استثناء و کارایی ندارد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: قانون تحول، فراموشی، کهنه شدن در جهان حاکم است و هر اتفاقی بعد از مدتی از ذهن‌ها فراموش می‌شود اما این قانون در حادثه عاشورا استثناء است و کارایی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، آیت‌الله حسینی بوشهری ظهر امروز در همایش پیرغلامان حسینی اظهار داشت: قانون تحول، فراموشی، کهنه شدن در جهان حاکم است و هر اتفاقی بعد از مدتی از ذهن‌ها فراموش می‌شود اما این قانون در حادثه عاشورا استثناء است و کارایی ندارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ماندگاری قیام عاشورا ابراز کرد: هر حرکتی که بر اساس عدالتخواهی، حق طلبی، ظلم ستیزی و طاغوت زدایی استوار باشد، این حرکت روز به روز با جلوه‌تر خواهد شد چرا که این صفات ذات الهی است و جلوه خدایی پیدا کرده و ماندر در تاریخ می‌شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرثیه سرایی در روح و روان انسان تاثیر می‌گذارد، ادامه داد: در هر جامعه‌ای زشتی پدید آمد و چراغ معروف خاموش شد، انسان‌های مومن باید بپاخیزند و دل جامعه را روشن کنند و زشتی‌ها را کنار بزنند.

وی تصریح کرد: ما اگر تنها به منطق و استدلال بسنده کنیم و مسائلی نظیر عقلانیت، عاطفه و احساس را نادیده بگیریم راه کاروان حسین را نمیتوانیم بیابیم که در آن قدم بگذاریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از فارس، اولین همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مداحی حاج کاظم محمدی صبح امروز به همت سپاه خاتم الانبیاء در مصلی جمعه عسلویه برگزار شد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com