کد خبر ۱۱۱۶۱۰ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶

23 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد قم هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه 23 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد هستند، گفت: به همین تعداد نیز افرادی وجود دارند که به طور غیر مستقیم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، محسن مسعودیان‌راد عصر امروز در نشست محرومیت‌زدایی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به تشکیل مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی در قم، اظهار کرد: به دنبال این هستیم با استفاده از اعتبارات و هم‌افزایی دستگاه‌ها حمایت از مددجویان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان نخستین استان کشور در حوزه برون سپاری مددکاری گام برداشته‌ایم که این گام با همکاری گروه‌های جهادی برداشته شده و خوشبختانه نتایج مطلوبی نیز به همراه داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه 23 هزار خانوار زیر پوشش کمیته هستند، مطرح کرد: به همین تعداد نیز افرادی وجود دارند که به طور غیر مستقیم از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر تعامل هدفمند میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد شاهد دستاوردهای بسیار خوبی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: اگر عملکرد گروه‌های جهادی هدفمند و هماهنگ نباشد به نتیجه مورد نظر نخواهیم رسید.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های اطلاعاتی شاهد اتفاقات خوبی هستیم اما در این زمینه نیز به دستورهای ویژه نیاز داریم، تصریح کرد: نرم افزاری در این راستا ایجاد شده است تا بتوانیم یک بانک مشترک و جامع از مددجویان استان داشته باشیم.

وی با اشاره به اعتبارات جذب شده در قالب تبصره 18 و 16، عنوان کرد: در تبصره 18 حتی بیش‌تر از اعتبار مشخص شده توانستیم جذب اعتبار داشته باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه در قم ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه اشتغال‌زایی وجود دارد، ابراز کرد: تمام موارد معرفی به بانک‌ها انجام شده است اما متاسفانه در پرداخت وام‌ها از سوی بانک‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه فقر را نباید تنها مادی ببینیم، بیان کرد: راه حل رفع فقر همیشه تسهیلات مادی نیست چراکه افرادی با مشکلات گوناگون وجود دارند که مشکلات مالی خود را به کل فراموش کرده‌اند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com