کد خبر ۱۱۱۶۱۲ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۱
امام جمعه قم:

صدور سند برای اماکن مقدس امری ضروری است

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تنظیم اسناد مربوط به اماکن مقدس همانند حرم حضرت معصومه(س) را امری ضروری و این اقدام را موجب جلوگیری از شبهه افکنی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، آیت الله سید محمد سعیدی عصر چهارشنبه در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: تنظیم اسناد مربوط به اماکن مقدس همانند حرم حضرت معصومه (س) باید زودتر صورت می‌گرفت.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان داشت: وقتی هنوز ساخت و ساز حرم مطهر و دیگر اماکن مقدس شروع نشده می‌بایست موضوع سند آنان مشخص شود تا حق افراد ضایع نشود و در این زمینه شبهه‌ای باقی نماند.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: کارها در این زمینه می‌بایست به صورت قانونی و بدون مشکل خاصی انجام شود تا برنامه‌هایی که قرار است در اماکن مقدس در راستای نشر معارف الهی اجرا شود در زمین مطهری و طاهر رخ دهد.

وی با بیان اینکه صدور سند برای اماکن مقدس امری ضروری است افزود: متأسفانه برخی افراد در این زمینه شایعه پراکنی می‌کنند که با صدور به موقع سندها از شبهه افکنی افراد جلوگیری کرد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیدالشهدا علیه السلام قبل از واقعه کربلا بر یارانش تاکید کرد که اگر کسی حقی از مردم بر گردن دارد نمی‌تواند همراه ما باشد افزود: این مسائل در کنار ظلم‌هایی که به اهل بیت علیهم السلام شده و در کنار حماسه‌ای که واقعه عاشورا با خود به همراه دارد در ابعاد دیگری نیز می‌تواند الگو باشد.

وی اضافه کرد: امام حسین علیه السلام از جمله اقداماتی که انجام دادند خرید زمین کربلا بود تا در آینده کسی و یا قومی مدعی آن نباشد که زمین مال وی است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: این کار امام حسین علیه السلام نشاندهنده آن است که ما می‌بایست اگر می‌خواهیم کاری خدایی کنیم باید به گونه‌ای باشد که شبهه‌ای در آن نباشد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com