کد خبر ۱۱۱۶۱۴ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۷
استاندار قم:

خدمت‌رسانی به نیازمندان باید جهادی باشد

استاندار قم گفت: برای خدمت‌رسانی به نیازمندان جامعه باید از قالب‌های سازمانی خارج شویم‌ و به سمت فعالیت‌های جهادی حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، سیدمحمدتقی شاهچراغی در جلسه محرومیت‌زدایی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی و توجه به نیازمندان از ابتدای انقلاب مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در طول این مسیر اگرچه سازمان‌ها و نهادهای متعددی فعالیت داشته‌اند ولی اصل کار را مردم انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مسیر اجرای خدمت‌رسانی به مردم مشکلاتی وجود دارد، عنوان کرد: اگرچه نقدهایی در زمینه خدمت‌رسانی وجود دارد ولی باید به این فکر کنیم که اگر همین اقدامات نیز انجام نمی‌شد، امروز چه اوضاعی داشتیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه با کمک‌های موردی شاید تحول اساسی در یک زندگی ایجاد نشود، مطرح کرد: برای خدمت‌رسانی باید از قالب‌های سازمانی خارج شویم به سمت فعالیت‌های جهادی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید هم‌پوشانی‌ها توسط خود گروه‌ها و سازمان‌ها برطرف شود، خاطرنشان کرد: جامعه هدف برای خدمت‌رسانی نباید به کمیته امداد و بهزیستی خلاصه شود بلکه به تمام افرادی که نیازمند هستند باید خدمت کنیم.

شاهچراغی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی سیستم مشکلی ندارد بلکه بعضی افرادی که در این سیستم‌ها فعالیت می‌کنند دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه اگر در اقدامی موازی کاری شود، ایرادی به آن وجود ندارد، یادآور شد: در حوزه خدمت‌رسانی اگر خانواده‌ای دوبار خدمات دریافت کند ایرادی ندارد بلکه ایراد اصلی این است که در میان تمام سازمان‌ها و گروه‌ها نیازمندی خدمات را دریافت نکند.

استاندار قم با اشاره به اینکه مشارکت عمومی و مردمی را باید در کار خیر افزایش دهیم، بیان کرد: باید با اهالی محلات صحبت شود تا عموم مردم حتی با عددهای پایین و حتی برخی با خدمات فنی خود در کارهای خیر مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم انجام شود تا نیازمندان برخی نیازهایشان را خودشان تامین کنند، اظهار داشت: اگرچه ارتباط گروه‌های جهادی با سازمان‌ها خوب است اما اگر این ارتباط افزایش یابد، گروه‌های جهادی از ماهیت خود خارج خواهند شد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه بخشی از نیازمندی‌های مردم در بستر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است، عنوان کرد: متاسفانه آن‌گونه که باید در این زمینه فعالیت نشده است.

وی با بیان اینکه اشتغال نقشی کلیدی‌ در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، مطرح کرد: در استان قم ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال آفرینی وجود دارد که باید جدی گرفته شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال نیازمند توجه جدی‌تری هستیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این حوزه عقب افتادگی‌ها بسیار است که نیازمند تلاش‌های فوق العاده هستیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com