کد خبر ۱۱۱۷۹۰ انتشار : ۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳
معاون استاندار قم مطرح کرد؛

بافت‌ فرسوده قم ۳۵ درصد از نیاز استان به مسکن را تأمین می‌کند

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد بافت‌های فرسوده قم ۳۵ درصد از نیاز استان به مسکن را تأمین می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، ابراهیم معتمدی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست نخبگان و فعالان حوزه عمرانی که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: با وضعیتی که امروز نظام ساخت‌وساز در قم دارد، نمی‌توان آینده مطلوبی برای معماری و شهرسازی قم متصور بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: مدیریت وضعیت نامطلوب شهرسازی و معماری در قم یک مقوله چندوجهی است و استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و نظام‌مهندسی باید به‌صورت هماهنگ وارد عمل شوند.

وی با اشاره به آمار بالای ساخت‌وسازهای خلاف در قم، تصریح کرد: سازوکار کمیسیون‌های ماده صد و پنج برای کاهش تخلفات ساخت‌وساز باید اصلاح شود.

معتمدی با انتقاد از وضعیت نماهای رومی و ناهماهنگ بافرهنگ ایرانی اسلامی، اضافه کرد: انتفاع مالی سازندگان یکی از مهم‌ترین دلایل در توسعه این نماهاست درحالی‌که این نماها ازنظر کیفی و ایمنی نیز کارآیی لازم را ندارد.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان، اظهار کرد: در این طرح نباید برخی معایب و مشکلات طرح‌های انبوه‌سازی گذشته در بخش خدمات عمومی، مرکز محله‌ها، تراکم و عرض شوارع تکرار نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، ظرفیت بافت‌های فرسوده در احداث مسکن را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد بافت‌های فرسوده قم ۳۵ درصد از نیاز استان به مسکن را تأمین می‌کند؛ اگر یک طبقه به تراکم بافت‌های فرسوده افزوده شود و وامی با حداقل سود پرداخت شود، همه مردم نسبت به بازسازی خانه‌های قدیمی خود پای‌کار خواهند آمد.

وی با تاکید بر اینکه بافت‌های فرسوده قم جزو محدوده‌های زنده و پویای شهری است، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن بهترین فرصت جهت بازآفرینی این بافت‌های هویت‌بخش و ارزشمند شهری است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com