کد خبر ۱۱۱۷۹۳ انتشار : ۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۹
آیت الله اعرافی:

زیر ساخت های حوزه پزشکی در قم متناسب با جایگاه این جهان شهر باشد

مدیرحوزه‌های علمیه، بر داشتن نگاه جامع و راهبردی در زمینه ارتقا جایگاه سلامت در قم تاکید کرد و افزود: در برنامه هفتم توسعه زیرساخت‌های لازم و استاندار متناسب با جایگاه این شهر دیده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، آیت الله علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه استان قم که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: ابوعلی سینا نگاهی الهی و فلسفی در زمینه پزشکی داشت و این نگاه در دنیای اسلام سابقه داشته و البته غرب نیز به این مقوله توجهاتی داشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ابراز داشت: خوشبختانه در عصر حال نیز پزشکانی هستند که با توجه به این موضوعات و با رعایت اخلاق حرفه‌ای و پزشکی به فعالیت خود در حوزه پزشکی ادامه می‌دهند که توجه به این حوزه‌ها در واقع پزشک در تراز اسلام را خواهیم داشت.

اعرافی افزود: اسلام نقش مهمی در مناسبات و ایجاد تمدن‌های جهانی داشته است و ایران نیز در حوزه‌های پزشکی در این تمدن‌ها نقش مؤثری داشته است.

وی بیان داشت: انتظاری که از جامعه پزشکی کشور می‌رود آن است که بتوانند با همت خود در مرزهای دانش حرکت کنند و به بروز ترین دانش‌های پزشکی دست یافته و در این زمینه از دیگر کشورهای پیشرفته عقب نمانند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته کادر درمان در سال‌های اخیر ابراز داشت: پزشکان در سال‌های اخیر که کرونا شیوع پیدا کرد شجاعانه در خدمت مردم بودند و تمام تلاش خود را برای بهبود حال بیماران و سلامت جامعه به کار بستند.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم اظهار داشت: قم در واقع جهان شهر و یک پایگاه بزرگی برای انتشار معارف دینی به دنیا ست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از قم حرکت خود را آغاز کرد و به پیروزی رسید افزود: قم امروز به برکت انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای در دنیا یافته است و انتظار می‌رود زیر ساخت‌های شهری به خصوص زیر ساخت‌ها در حوزه پزشکی و درمان در این شهر فراهم شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، از دانشگاه علوم پزشکی استان قم خواست تا نگاه جامع و راهبردی در زمینه ارتقا جایگاه بهداشت، درمان و سلامت استان قم داشته باشد و تلاش شود تا در برنامه هفتم توسعه زیرساخت‌های لازم و استاندار متناسب با جایگاه این شهر دیده شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com