کد خبر ۱۱۱۷۹۶ انتشار : ۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۰
تولیت حرم حضرت معصومه (س):

یادواره های شهدا خون تازه ای در رگ‌های جامعه جاری می کند

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: یادواره‌های شهدا که به برکت و به یاد قیام و جهاد شهیدان برگزار می‌شود؛ خون تازه ای در رگ‌های جامعه جاری می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، آیت الله سید محمد سعیدی شامگاه پنجشنبه در یادواره شهدای پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد اظهار داشت: تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا یک کار شکلی و نمادین نیست، بلکه اقدامی راهبردی و قرآنی است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: خداوند در قرآن تاکید می‌کند کسانی که در راه احیای امر الهی جهاد و در این مسیر جان خود را تقدیم کردند مرده نیستند، بلکه این افراد زنده هستند و در عین حال زنده کننده نیز می‌باشند.

امام جمعه قم تصریح کرد: یادواره‌های شهدا که به برکت و به یاد قیام و جهاد شهیدان برگزار می‌شود؛ خون تازه ای در رگ‌های جامعه جاری می‌کند.

وی افزود: سیدالشهدا را ثارالله نامیده‌اند و دشمنان این خون را ریختند تا یاد اهل بیت از جهان برود اما با وجود پیروزی ظاهری یزیدیان در میدان جنگ؛ امروز کسی از آنان اثری نمی بیند ولی همگان مشاهده می‌کنند که جایگاه امام حسین (ع) چقدر در دنیا رفیع است و حتی خاک کربلا نیز به واسطه منصوب بودن به امام حسین (ع) دارای ارزش و مقام است.

وی ادامه داد: تجلیل از شهدا و خانواده شهدا نمادین نیست، بلکه دل‌های ملت ایران با شهدا گره خورده و هیچ گاه آنان را فراموش نمی‌کنند.

امام جمعه قم گفت: دشمنان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به این امر دلبسته بودند که ارتش در کشور شکل نگیرد و ملت ایران نیز تجربه تشکیل نیروهای نظامی را نداشتند که به همت مردم و باقی مانده آن افراد خالصی که در ارتش بودند این نهاد نظامی باقی ماند و در کنار ملت ایستاد و افتخار آفرینی کرد.

آیت الله سعیدی بیان داشت: امروز ارتش کنار سپاه و سایر نیروهای مسلح است و این ملت تا تحقق حکومت جهانی امام زمان (عج) متحد در کنار هم خواهند ایستاد و از امانت شهدا حراست می‌کنند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com