کد خبر ۱۱۱۸۰۹ انتشار : ۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۲

19 اداره دولتی در شهرستان کهک راه‌اندازی می‌شود

فرماندار کهک با اشاره به استقرار 27 اداره دولتی در شهرستان کهک گفت: در حال حاضر 27 اداره دولتی در شهرستان کهک مستقر شده و مشغول خدمت‌رسانی هستند، با هماهنگی‌های انجام شده قرار است 19 اداره دیگر در این شهرستان راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، علی‌رضا گلچین‌پور فرماندار شهرستان کهک در قم ضمن تبریک هفته دولت، طی سخنانی بیان کرد: هفته دولت فرصت خوبی برای همه ما مدیران است که یک بازنگری درخصوص عملکرد یک ساله خود داشته باشیم و اگر ضعفی در مسئولیت خود دیدیم آن را بر طرف کنیم.

وی افزود: در بازه زمانی ۷ماهه که بنده به عنوان فرماندار شهرستان کهک انتصاب شده‌ام؛ به دنبال این بوده‌ام تجربیاتی که در مسئولیت‌های مختلف کسب کردم  را در این دوره استفاده کنم، کهک حدود یک سال است تبدیل به شهرستان شده است و به دو بخش فردو و مرکزی تقسیم می‌شود.

فرماندار کهک تصریح کرد: بخش فردو شامل ۸ روستا و بخش مرکزی از ۱۰ روستا برخوردار است، در این یک سال اخیر استاندار محترم توجه ویژه‌ای به شهرستان کهک داشته و تاکید بسیاری بر فراهم کردن ساختار مورد نیاز مردم در این شهرستان دارند.

وی ادامه داد: استاندار قم دو سفر رسمی به شهرستان کهک داشته که در پایان این دو سفر 21 مصوبه را برای کهک تصویب کرده‌اند، طبق آمار حدود ۸۰رصد مصوبات انجام شده است و علاوه شخص استاندار، معاونین وی سفرات متعددی را برای سرکشی از شهرستان کهک انجام داده‌اند.

گلچین‌پور عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نیاز‌های شهرستان کهک مربوط به مستقر شدن ادارات دولتی در این شهرستان است، با اقدامات انجام شده موفق شدیم ۳۰ هکتار زمین را برای ساخت مجتمع ادارات  به شهر کهک الحاق کنیم، در حال حاضر ۲۷ اداره دولتی در این شهرستان مستقر هستند و در حال رایزنی و پیگیری هستیم تا ۱۹ اداره دولتی دیگر راه‌اندازی شود.

*جاده پردیسان - ورجان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

فرماندار شهرستان کهک درخصوص بهسازی جاده پردیسان - ورجان خاطرنشان کرد: جاده پردیسان به ورجان یکی از محور‌های مواصلاتی خطرناک محسوب می‌شد که در این چند سال اخیر تصادف‌های مرگبار بسیاری در این جاده رخ‌ داده بود. با توجه به درخواست مردم با پیگیری‌هایی که انجام شد حدود ماه پیش عملیات بهسازی این جاده با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی آغاز شده است .

وی افزود: اعتبارات این پروژه با موافقت وزیر راه و شهرسازی و وزارت نفت از محل تهاتر با وزارت نفت تأمین شده و  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار طرح معرفی شده است، زمان پایان ساخت این پروژه در قرارداد ۱۸ ماهه ذکر شده است اما به پیمانکار گفته‌ایم که زودتر این جاده را آماده کند، در حال حاضر هم این  پروژه حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

*پل غیر‌هم‌سطح روستای ورجان تا پایان سال افتتاح می‌شود

گلچین پور اظهار کرد: دومین پروژه در حال ساخت شهرستان کهک؛ پل غیرهم‌سطح ورودی روستای ورجان است، اعتبار این پروژه ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده که تا به حال ۶۰ میلیارد تومان جذب شده است و مشکلی در خصوص ۲۰ میلیارد باقی مانده وجود ندارد و عملیات عمرانی در این نقطه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: شالوده پل تقریبا کامل شده است اما قسمتی از رمپ‌ها مانده که مشغول ایجاد آن هستند، این پروژه هم طبق گفته پیمکانکار تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

* اختصاص ۷۷ میلیارد تومان اعتبار جهت اصلاح و ایجاد شبکه آب‌رسانی شهرستان کهک

فرماندار شهرستان کهک بیان کرد: به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، در یک سال گذشته اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان در راستای اصلاح و ایجاد شبکه آب‌رسانی شهرستان کهک و روستاهای تابع اختصاص داده شده است که این حرکت باعث می‌شود مشکلات آب‌رسانی به بسیاری از روستاهای توابع کهک حل شود.

*درمانگاه شهرستان کهک به صورت شبانه‌روزی به بیماران خدمات‌رسانی می‌کند

با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی استان قم انجام دادیم به توافق رسیدیم که در این درمانگاه به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت رسانی شود، متاسفانه هنوز این درمانگاه به تجهیز ۱۰۰ درصدی نرسیده است؛ برای مثال نیازمندیم تا بخش آزمایشگاه را در این درمانگاه فعال کنیم در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی قول‌هایی را به ما داده است.

البته سپاه و بسیج به ما اعلام کرده‌اند در صورتی‌که زمین به آنها داده شود حاضرند یک بیمارستان مجهز را با هزینه‌های خود در این شهرستان دایر کنند تا مردم برای انجام امورات درمانی دیگر به داخل شهر قم سفر نکنند و کارشان در همان کهک انجام شود.

*«بوم‌گردی» در شهرستان کهک تاکید معاون استاندار است

گلچین‌پور با اشاره به ظرفیت توریست‌پذیری شهرستان کهک گفت: شهرستان کهک و روستاهای توابع با توجه به اینکه آب‌وهوای مناسب و طبیعت زیبایی دارند باعث شده در روز‌های تعطیل مسافران بسیای از قم و تهران به این روستاها مسافرت کنند.

وی افزود: با توجه به این ظرفیتی که شهرستان کهک دارد، معاون امور اقتصادی استاندار قم تاکید کرده که روستاییان به دنبال بحث بوم‌گردی باشند، ما هم در فرمانداری به روستاییانی که باغ و یا مکان خوبی در اختیار دارند توصیه کرده‌ایم که در راستای ترویج بوم‌گردی حاضریم تسهیلاتی را ارائه کنیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com