کد خبر ۱۱۱۸۱۱ انتشار : ۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۹
نماینده قم در خانه ملت:

حل معضل فاضلاب در قم نیاز به اعتبار دارد

نماینده قم در خانه ملت گفت: حل معضل فاضلاب در قم نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که تأمین اعتبار این پروژه از عهده استان خارج است و و باید حمایت‌های ملی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز جمعه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد در سخنانی با اشاره به مشکلات فاضلاب در شهر قم اظهار داشت: یکی از مشکلات استان قم فاضلاب است که در این زمینه در مناطق ۱۵ خرداد خیابان امام، منطقه نیروگاه، شهرک قدس، پردیسان و بسیاری دیگر از مناطق با مشکلات فاضلاب مواجه است.

نماینده قم در خانه ملت بیان داشت: برای آنکه معضل فاضلاب در قم حل شود نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت فوری و همچنین هزار میلیارد تومان جهت تکمیل آن است که تأمین اعتبار این پروژه از عهده استان خارج است و باید حمایت‌های ملی صورت گیرد.

وی افزود: طولانی شدن پروژه‌های عمرانی موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود و پروژه قطار سریع السیر قم تهران اصفهان با وجود آنکه بیش از ۱۶۰ کیلومتر آن انجام شده است اما به دلیل آنکه وحدت رویه‌ای در بین مسئولان برای اجرا دیده نمی‌شود در مرحله تکمیل با مشکلاتی مواجه است.

حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد: هر چقدر بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ همانند این پروژه طولانی شود شاهد افزایش هزینه‌ها خواهیم بود که در واقع اجحاف در حق مردم است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در خصوص تکمیل فرودگاه قم قدم‌های خوبی برداشته شده و پیگیری‌ها رضا بخش بوده اما در زمینه مونوریل تاکنون پیشرفت چندانی دیده نشده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مزایای استان قم است افزود: قم با وجود آنکه سالانه میلیون‌ها زائر دارد اما فاقد زیرساخت‌های اولیه میزبانی از زائران و افزایش ماندگاری آنهاست.

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: ساماندهی پروژه‌های اطراف حرم نیز با پیش با کندی پیش می‌رود که در این زمینه نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com