کد خبر ۱۱۱۸۳۶ انتشار : ۶ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۱
ابوالقاسم مقیمی:

لزوم احداث زائرسرای ارزان قیمت در قم

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم گفت: نیاز به زائرسرای ارزان قیمت به شدت احساس می‌شود و این موضوع نیازمند ورود بخش خصوصی و خیرین است‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، ابوالقاسم مقیمی امروز 6 شهریورماه در نشست صمیمی با فعالان حوزه گردشگری و زیارت که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم برگزار شد، با اشاره به مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل وجود دارد، اظهار کرد: در شهر مشهد حدود 7 هزار اتوبوس شهری و بین‌ شهری فعالیت دارند درحالی که در قم تنها 500 دستگاه اتوبوس فعال هستند.

وی با بیان اینکه در این رابطه پیگیری‌هایی را از دولت داریم، عنوان کرد: از دیگر مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم این است که نرخ‌نامه‌ها متناسب با هزینه‌ها افزایش پیدا نکرده است.

مقیمی با اشاره به اینکه باید استاندارد، شرایط ایمنی و رعایت ضوابط با حضور نمایندگان صنوف دنبال شود، مطرح کرد: یکی ازمهم‌ترین رخدادهایی که باعث مشکلات زائرین است عدم شبکه‌سازی ذی‌نفعان مجموعه‌های گردشگری است.

وی با بیان اینکه مجموعه میراث فرهنگی و بخش خصوصی باید این حرکت را انجام دهند، خاطرنشان کرد: زائر باید از قبل نسبت به محل اقامت، تهیه بلیط، زیارت، تفریح و حمل و نقل مطلع باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با اشاره به اینکه گردشگران تحصیلی به دلیل عدم شبکه‌سازی در حال آسیب دیدن هستند، تصریح کرد: دانشجوی گردشگری در تمام دنیا فرصت گردشگری است و نیاز به نگاه درست دارد اما حواشی امروز آن به دلیل عدم شبکه‌سازی است.

وی با بیان اینکه واقعی نبودن نرخ‌ها دردآور است، یادآور شد: به جهت اجحافی که در حق افراد تابع قانون می‌شود نیاز به زائرسرای ارزان قیمت به شدت احساس می‌شود.

مقیمی گفت: بخش خصوصی باید در حوزه جذب گردشگر و تبلیغ اماکن تاریخی و گردشگری قم ورود کند.

وی ابراز کرد: ساماندهی عوارضی و سرمایه‌گذاری دریاچه نمک در دستور کار جدی استان است که بسته گردشگری برای آن باید زودتر تدوین شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: از ۵ صفر حضور زائرین اربعین و از ١٨ تا ٢٣ ربیع ایام معصومیه را با حضور زائرین عراقی داریم.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی عراقی‌ها در ایران به مناسبت ایام معصومیه فرصتی است که باید مراقب مهمان‌نوازی و توسعه آن باشیم، اظهار داشت: کارگروه ملی به شورای ملی زیارت تبدیل شد و برنامه‌ریزی برای زیارت از مبدا تا مبدا در حال انجام است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com