کد خبر ۱۱۱۸۵۹ انتشار : ۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
معاون وزیر صمت:

وزارت صمت در پی حل مشکل بازپرداخت ریالی به صادرکنندگان است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارت خانه برای حل مشکل بازپرداخت ریالی به صادرکنندگان تلاش کرده و پیگیری لازم را انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، محمد جواد حاجی حسینی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی امید استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی صادر کنندگان کالا برای بازگشت پول خود در مبادله با کشورهای همسایه ریال دریافت می‌کنند و و وزارت صمت برای حل این مشکل اقدام‌هایی را انجام داده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز داشت: برای حل این مشکل بانک مرکزی برنامه ریزی هایی را در دستور کار خود قرار داده است و جلساتی نیز با معاون صنایع وزارت صمت و تولید کنندگان برگزار شده است.

وی بیان کرد: برخی صادرکنندگان در بازگشت ارز حاصل از فروش محصول خود به ایران مشکلاتی را دارند گرچه معتقدیم هر کجا بخش خصوصی حضور داشته است و نقش دولت کمتر شده شاهد درخشش بخش خصوصی بوده‌ایم.

حاجی حسینی افزود: در بازگشت ارز در پی این هستیم که در راستای تهاتر به واردات مواد اولیه کمک کنیم و امیدواریم مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران حل شود.

وی عنوان کرد: برخی واحدهای صنعتی حاضر در حاشیه شهر قم برای توسعه مکانی خود دچار مشکل هستند که به آنها توصیه می‌کنیم به شهرک‌های صنعتی بروند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در صورتی که واحدهای صنعتی برای توسعه به شهرک‌های صنعتی بروند حل کردن مشکلات آنان که در حوزه صنعت است در آن مکان آسان‌تر است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com