کد خبر ۱۱۱۸۶۳ انتشار : ۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۲
در ورودی‌های شهر؛

نصب سازه‌های تبلیغی با تمثال شهدای شاخص استان قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از برنامه‌ریزی طراحی و نصب سازه‌های تبلیغی با تمثال شهدای شاخص استان در ورودی شهر قم خبر داد و گفت: این طرح در اتوبان امیرکبیر و حدفاصل عوارضی تهران تا کاشان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره که به ریاست حاجی‌زاده معاون استاندار و با حضور اعضای این شورا و جمعی از پیشکسوتان ایثار و شهادت برگزار شد، با تأکید بر اهتمام عملی مجموعه مدیریت شهری به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید ترویج این فرهنگ غنی و اثرگذار دغدغه نخست مراکز فرهنگی در شهر باشد.

وی اهمیت مشارکت مردم در نهادینه شدن این فرهنگ را نیز موردتوجه قرارداد و افزود: در هر کار و اقدامی که مردم ورود می‌کنند، نتیجه کار عمیق‌تر و ماندگارتر بوده و باید از این ظرفیت در کارهای فرهنگی بهره بیشتری ببریم.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات شهرداری در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های کنگره شهدای استان قم و تلاش عملی در ترویج فرهنگ زنده نگاه‌داشتن یاد و نام شهدا گفت: احداث بوستان یادمان شهدا، برگزاری ۲ دوره آئین کوچه‌های آسمانی، ساخت، رونمایی و نصب سردیس شهدا، تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری از اقداماتی است که به همت مجموعه شهرداری قم در سال‌های خیر و به‌صورت پیوسته به انجام رسیده است.

وی از برنامه‌ریزی طراحی و نصب سازه‌های تبلیغاتی با تمثال شهدای شاخص استان در ورودی شهر قم خبر داد و گفت: این طرح در اتوبان امیرکبیر و حدفاصل عوارضی تهران تا کاشان اجرا خواهد شد.

اصفهانیان مقدم همچنین شناسایی نخستین پاکبان شهید از کارکنان شهرداری قم را از افتخارات خادمان مردم در شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: شناسایی شهدای شهرداری و معرفی آن‌ها به جامعه یکی از اقدامات شهرداری است که به‌منظور ایجاد زمینه شناخت بیشتر این شهدا با جدیت اجرا می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر تلاش برای شناسایی و معرفی پررنگ هویت انقلابی و اسلامی شهر قم و نقش اثرگذار آن در ابعاد ملی و بین‌المللی گفت: شهر قم به‌عنوان مهم‌ترین مرکز و شهر شیعی در جهان باید هویت انقلابی و اسلامی خود را بازآفرینی کرده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا تنها راه رسیدن به این هدف مهم است.

لازم به ذکر است در این جلسه مهدی اصفهانیان مقدم به‌عنوان مسئول کمیته فضاسازی و تبلیغات کنگره شهدای استان قم معرفی شد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com