کد خبر ۱۱۱۸۷۲ انتشار : ۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۷
مهدی فراهانی خبر داد؛

تهیه اطلس جامعه سرمایه گذاری در قم

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های وزارت اقتصاد در قم گفت: سال جاری ۶۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قم صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سه برابر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، مهدی فراهانی اظهار داشت: با استقرار دولت سیزدهم با توجه به منویات رهبری در شعار سال اعتبارات و تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ ابلاغ شد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم افزود: پرداخت این اعتبارات در گذشته ۳۷۷ میلیارد تومان در استان قم با ۱۷۷ طرح بوده در صورتی که تا این لحظه با اعتبار استان ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از این محل ۵۵۷ طرح به میزان ۵۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین ۲۷۷ طرح با ۲۸۰ میلیارد تومان در آستانه پرداخت است که تا پایان شهریور اعتبارات در قالب بنگاه‌های تولیدی و مشاغل خانگی و دانش بنیان و پروژه‌های پیشران تعلق می‌گیرد.

فراهانی عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ اعتبار استان به مبلغ ۲,۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد همه بنگاه‌های تولیدی و صنعتی و اصناف می‌توانند جهت دریافت تسهیلات به اداره‌های متولی با سود مناسب در جهت افزایش اشتغال‌زایی و تولید مراجعه کنند، در این میان ۲۲۰ میلیارد تومان از تسهیلات مختص شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت تصریح کرد: از پایان دولت قبل ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قم ثبت شده اما در سال جاری ۶۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قم صورت گرفت است که نسبت به مدت مشابه سه برابر شده است، البته مطلوب ما نیست دنبال سرمایه گذاری‌های بزرگی هستیم.

تهیه اطلس جامعه سرمایه گذاری در قم

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم افزود:: استان قم به دلیل قرار گرفتن در راه مواصلاتی ۱۷ استان از نظر سرمایه گذاری استان بکر و ویژه ای محسوب می‌شود، متأسفانه در سنوات گذشته فاقد اطلس سرمایه گذاری بوده‌ایم و اولین دستاورد دولت جدید عقد قرارداد با شرکت دانش بنیان جهت تهیه اطلس جامعه سرمایه گذاری در قم است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه منعقد شده و به زودی نهایی می‌شود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب این اطلس به روز می‌شود و بسته‌های فرصت‌ها را به سرمایه گذاران ارائه می‌دهیم تا سرمایه گذاری تحقق یابد.

فراهانی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری جهت ارائه بسته‌های تشویقی و پیگیری برای رفع بروکراسی‌ها پیش بینی و ساختمان آنجا نمایی شده که با راه اندازی آن خدمات به سرمایه گذاران داخلی و خارجی توسعه می‌یابد.

برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اختیارات خوبی به استان‌ها تنفیذ شده است

وی بیان کرد: در جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی اختیارات خوبی به استان‌ها تنفیذ شده است که برکات زیادی دارد، در راستای حمایت از سرمایه گذاران بسته‌های تشویقی و مشاوره ارائه می‌شود، از طرفی برای سرمایه گذاران داخلی نیز ابتکار اهلیت سنجی و اعتبار سنجی در نظر گرفته شده تا پروژه‌ها با دریافت زمین دولتی رها نشود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم در ادامه پیرامون سامانه سوت زنی املاک دولتی عنوان کرد: بسیاری از این املاک دولتی مغفول مانده بود و در سامانه شفاف سازی اموال دولت ثبت نشده است، شهروندان اگر زمین دولتی بلااستفاده ای را دیدند که برای دولت است می‌توانند در سامانه ثبت کنند و به نام خودشان با دریافت کد رهگیری پس از بررسی‌های لازم و تائید تا سقف ۵۰ میلیون تومان از پاداش برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: با همراهی‌های صورت گرفته ۱۰۷۲ از ملک‌های دولتی را تغییر اسناد داده‌ایم و برای آن شفافیت ایجاد شده است، از طرفی در استان قم ۱۶ ملک مازاد را شناسایی کردیم که حدود ۸ ملک مجوز فروش دارد و مردم شریف قم می‌توانند در مزایده شرکت کنند و ملک‌ها مصادره‌ای نیست، بلکه دولتی بوده و منابع این املاک به استان برمی گردد.

عمده مشکلات مردم قم در بحث مالیاتی حل شده است

فراهانی گفت: با توجه به سفر دولت به قم عمده مشکلات مردم در بحث مالیاتی حل شده است و در بحث‌های بانکی واگذاری وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در شرایط بهتری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به استقرار دولت همدلی خوبی بین مدیران شکل گرفته است افزود: دستگاه‌های تابع وزارت اقتصاد شامل اداره کل مالیاتی و اداره کل گمرک و بورس و بانک‌های دولتی و بیمه‌های دولتی و اموال تملیکی و منطقه ویژه سلفچگان است و شهروندان در مطالبه گری می‌توانند اگر با مشکلی مواجه شدند از طریق شماره تماس ۳۲۱۲۱۲۱۱ آن را با ما در میان بگذارند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قم گفت: با توجه به اینکه نظارت چندانی بر بانک‌های خصوصی انجام نمی‌گرفت در سفر اخیر وزیر درخواست کردیم نماینده‌ای در مقام عالی وزارت از بانک مرکزی جهت نظارت مستقر شود.

وی در مورد وظایف اداره کل نیز بیان کرد: اداره کل اقتصا د دارایی از سه معاونت اقتصادی و نظارت مالی و خزانه استان و معاونت توسعه تشکیل شده و اداره گزارش‌های مالی تمامی دریافت‌ها و پرداخت‌ها را به تهران ارائه می‌دهد، معاونت اقتصادی نیز معاونتی برون سازمانی است در دو رئیس گروه اقتصادی و سرمایه گذاری فعالیت دارد.

فراهانی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز بیان داشت: طرح‌های ۴ شرکت دانش بنیان ارائه و ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است، از طرفی ۴ طرح دیگر به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در آستانه پرداخت است و تا پایان شهریور به آن تسهیلات تعلق می‌گیرد.
وی گفت: دستگاه متولی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی و پارک علم فناوری جهت ثبت شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از تسهیلات در افزایش تولید و بهره وری اقدام کنند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com