کد خبر ۱۱۱۹۲۱ انتشار : ۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۱

فعال‌سازی ۱۷۰ واحد در شهرک‌های صنعتی قم هدف‌گذاری شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: دو هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که دو هزار و ۳۰۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری و 170 مورد غیر فعال شناسایی شده و برای فعال سازی هدف گذاری شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، روح الله ابراهیمی در گفت‌وگویی با گرامیداشت هفته دولت ابتدا در خصوص رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم اظهار کرد: شهرک های صنعتی در سال 1376 در استان قم زیرمجموعه وزارت صمت راه اندازی شد و تا سال 83 فعالیت آن عمدتا آماده سازی برای استقرار واحد صنعتی در قالب انجام پروژه های عمرانی بود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود:از سال 83 ماموریت جدیدی به مجموعه در بحث صنایع کوچک و متوسط واگذار شد و سازمان صنایع کوچک که در سال 42 تاسیس شده بود در سال 83 با شهرک صنعتی ایران ادغام شد و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و به تبع آن مسئولیت سازمان به استان ها واگذار شد.

وی تصریح کرد: در خدمات نرم افزاری بحث ههای آموزش و عارضه یابی و برگزاری تورهای صنعتی و حضور در نمایشگاههای داخلی و بین المللی و هر گونه خدماتی که منجر به افزایش فروش و صادرات بازرایابی شود را دنبال می کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: واحدهای کوچک و متوسط در دنیا تعاریف مختلفی براساس نیروی اشتغال و سرمایه گذاری دارد و در کشور ما براساس اشتغال تعریف می شود که عمدتا در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

وی با اشاره به افتتاح واحد صنعتی در هفته دولت عنوان کرد: فعالیت شرکتهای صنعتی در حوزه عمرانی مستمر و محصول اصلی ما تولید زمین صنعتی برای استقرار واحدهای صنعتی است، در حوزه زیرساخت 200 هکتار زمین صنعتی آماده سازی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: مهم ترین پروژه استان که در سال گذشته کلید خورد و کمتر از یک سال آینده به بهره برداری می رسد انتقال خط پساب از تصفیه خانه شهری به شهرک های صنعتی حاشیه قم تهران است که به عنوان یکی از منابع پایدار نیاز آبی برخی از واحدهای صنعتی و فضای سبز شهرک ها را تامین می کند.

وی گفت: یکی از مشکلات کشور ما بحث اقلیم خشک و بیایانی و کاهش نزولات جوی و محودیت منابع آب است و یکی از راهکارهای پایدار برای واحدهای صنعتی تامین آب استفاده از پساب و تصفیه مجدد است که با این پروژه به سرانجام می رسد.

ابراهیمی افزود: مهم ترین رسالت ما ایجاد و تولید زمین صنعتی و فلسفه ایجاد شهرک های صنعتی تجمیع صنایع و حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های تولید است، در شهرک های صنعتی همه این خدمات اعم از آب و برق و گاز و شبکه تلفن و شبکه معابر را تا درب واحد صنعتی متقبل می شویم.

وی در مورد استفاده از فناوری نوین دنیا در صنایع نیز بیان کرد: در این خصوص دو منظر وجود دارد یکی شهرک صنعتی در استفاده از فناوری و دیگری واحدهای صنعتی در بحث آموزش و عارضه یابی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم عنوان کرد: از ابتدای امسال برای کاهش مراجعات و تحقق درخواست ارباب رجوع در کمترین زمان به سمت واگذاری الکترونیکی رفته ایم، در این باره زیرساختها فراهم شده و در فاز دوم همه خدمات شهرک صنعتی از طریق بستر وب ارائه می شود و نیازی به حضور و مراجعه فیزیکی ارباب رجوع نیست.

وی تصریح کرد: بخشی از خدمات حضوری اجتناب ناپذیر است اما در زمینه واگذاری زمین و دریافت انشعابات و مجوز احداث و پایان کار و نقل و انتقال و تغییر نام در قالب خدمات الکترونیکی انجام می شود.

ابراهیمی اظهار کرد: واحدهای صنعتی نیز ظرفیتی در استان به لحاظ فناوری اطلاعات در حوزه آ ی تی دارند که شهرکی به این نام ایجاد شده و واگذاری ها با اولویت شرکت های دانش بنیان در حوزه آی سی تی و فناوری اطلاعات انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای استفاده واحدهای صنعتی از این ظرفیت یکی از رسالت های معاونت صنایع کوچک عارضه یابی و نیاز فناورانه و استفاده از ابزارهای نوین برای واحدهای صنعتی است، در حوزه های مختلف مدیریت و مالی و استقرارسیستم های مدیریتی به ارائه مشاوره می پردازیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در ادامه گفت: احیای واحدهای راکد یکی از برنامه های ثابت شهرک است اما از استقرار دولت سیزدهم با جدیت بیشتری همراه است، از ابتدای سال شناسایی واحدهای راکد در دستور کار قرار گرفت و حدود 170 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری غیر فعال شناسایی شدند.

وی افزود: 2800 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که 2300 واحد دارای پروانه بهره برداری اند و 170 مورد غیر فعال شناسایی شده و برای فعال سازی هدف گذاری شده‌اند.

ابراهیمی بیان کرد: تیم های مشاوره ای در قالب 14 تیم طراحی شده و در جهت مشاوره واحدهای غیر فعال بین تیم ها برای عارضه یابی مسائل مالی و مدیریتی تقسیم شده است، عمده ترین مشکل این واحدها تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است.

وی در مورد آسفالت ورودی شهرک ها نیزعنوان کرد: روکش ورودی شهرک های صنعتی انجام شده و پیمانکار برای کوچه های فرعی انتخاب شده و در حال انجام است، ورودی شهرک اخیرا در شورای ترافیک استان مصوب شد و اجازه انجام آسفالت را داده اند و تا دو ماه آینده بهسازی و آسفالت تامین می شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com