کد خبر ۱۱۱۹۲۲ انتشار : ۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۶
حسین زنجیرانی فراهانی:

۹۰ کیلومتر از محورهای استان قم بهسازی شد

مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از بهسازی ۹۰ کیلومتر از محورهای استان قم در طول یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، حسین زنجیرانی فراهانی اظهار داشت: در محورهای شریانی استان قم ۹۰ کیلومتر در طول یک سال گذشته بهسازی انجام شده که ۴۰ کیلومتر آن راه روستایی بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: در هفته دولت چند پروژه برای راه‌های شریانی مورد بهره برداری قرار گرفت که شاخص آن راه دسترسی نمایشگاه بین المللی استان قم است.

وی تصریح کرد: برخی از پروژه‌ها نیز بخش عمده آن انجام شده و به زودی به بهره برداری می‌رسد، همچنین در سال جاری از محورهای شریانی استان آزاد راه قم تهران ۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی آسفالت تعریف شده و بعد از مطالبه و مناقصه این هفته برای حدود ۵۰ میلیارد تومان آن عملیات اجرایی صورت می‌گیرد.

زنجیرانی فراهانی عنوان کرد: در آزاد راه قم- تهران پروژه نصب حفاظ بتنی در دست اقدام است، در این خصوص در سه ماه اخیر ۲۵ کیلومتر گارد وسط جمع آوری شده است.

وی افزود: روشنایی هم با توجه به ترافیک تعریف می‌شود و از طرفی به واسطه محدودیت‌های صنعت برق آزادراه قم تهران یک در میان روشن است و شبرنگ و نقوش افقی راه را روشن می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: برای شبکه راه روستایی نیز در حدود ۴۰ کیلومتر بهسازی صورت گرفته است و در ۲۵ روستا از جمله محور چاهک، کهندان، قاهان، فردو و کهک در این چند ماهه روکش آسفالت انجام شده و قرارداد ۸۰ میلیارد تومانی جداگانه ای نیز تا سال آینده در شبکه راه روستایی منعقد شده و در مجموع وضعیت راه روستایی از شهری بهتر است.

دو دوربین کنترل سرعت اخیراً در راه‌های قم اضافه شده است

وی گفت: دو دوربین کنترل سرعت اخیراً در راه‌های قم اضافه شده است، اکثر تصادفات متناسب با تردد است و به دلیل اینکه محدودیت‌های کرونایی در تردد کاهش یافته میزان تصادفات در راه‌های قم ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

زنجیرانی فراهانی افزود: بسیاری از طرح‌ها در کاهش تصادفات زمان بر است؛ به طور کلی جاده پنجمین عامل تصادف است و ۹۰ درصد به عامل انسانی و خودرو بستگی دارد، با این حال بهسازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه خیز را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رفع ۲۰ نقطه حادثه خیز استان قم در دستور کار است

وی در مورد دیگر طرح‌ها نیز بیان کرد: خاکریز ۴ خط پردیسان وراجان به اتمام رسیده و تا دو سال آینده بهسازی عملیاتی می‌شود، از طرفی رفع ۲۰ مورد نقاط حادثه خیز در استان در دستور کار است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: راهبردهای کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت در رفع نقاط حادثه خیز ارائه داده‌ایم، برای نمونه در محور قم اراک قبل و بعد از قوس‌های محور واژگونی زیاد گزارش می‌شد زیرا محوری یکنواخت و خسته کننده است و در این باره قبل و بعد از این قوس‌ها شیار لرزانده طولی زده و علائم و خط کشی تقویت شد.

وی تصریح کرد: خاکریزهای ایمنی سرپل ها و نقاط پرتگاهی محور قم اراک در ۵ ماه گذشته تکمیل شده و روشنایی محور به بهره برداری رسید.

زنجیرانی فراهانی اظهار داشت: جاده قم گرمسار جاده چند بانده است هر چند فاقد مجتمع‌های رفاهی است و قول مساعد در رفع مشکلات و ایجاد روشنایی وجود دارد، همچنین تا پایان سال سرمایه گذار قرار است پمپ بنزین را به بهره برداری برساند.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: مجموع ۱ و نیم میلیون تن انواع کالاهای مختلف در راه‌های مواصلاتی قم جابه جا شد، ضمن اینکه در حمل و نقل کالا یا مسافر، پروژه پایانه شهرک در محور قم تهران موانعی داشت که در دست اقدام است.

 

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com