کد خبر ۱۱۱۹۲۶ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۲۳

عدم کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی جدید در قم تا تکمیل طرح‌های گذشته

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری قم، طولانی‌مدت شدن انجام پروژه‌های عمرانی را از مهمترین دلایل بهره‌وری پایین این طرح‌ها دانست و از عدم کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی جدید در استان تا زمان تکمیل طرح‌های گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قریشی عصر روز گذشته در نشست کارگروه شمسا که با هدف شناسایی نظام مشکلات استان قم در اتاق جلسات معاونت توسعه و مدیریت منابع استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: هسته‌های تخصصی شمسا فعالیت بسیار خوبی دارند و دغدغه مندی اعضای این کارگروه نیز شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در کشور به صورت جزیره‌ای صورت می‌گیرد، گفت: برخی در کشور فقط منافع شخصی خود را مدنظر قرار می‌دهند و توجهی به منافع ملی ندارند که این موضوع از مشکلات مهم کشور است.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری قم افزود: اطلاعات دستگاه‌ها در کشور برای سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها به اشتراک گذاشته نمی‌شود و شفافیت نیز با اشکالاتی همراه است که این ممکن است یکپارچگی و ناسازگاری داده را به وجود بیاورد.

وی طولانی مدت شدن انجام پروژه‌های عمرانی را از مهمترین دلایل بهره‌وری پایین این طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دانست و بیان کرد: این افزایش زمان، افزایش هزینه تکمیل طرح را به دنبال دارد و راهکاری ارائه شده توسط استانداری قم این است که هیچ پروژه‌ای کلنگ‌زنی نمی‌شود مگر اینکه تمام طرح‌های قبلی به اتمام برسد و راهکار دوم نیز عدم افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام تا تکمیل نهایی و صددرصدی است.

 

قریشی در پایان ابراز امیدواری کرد: از اعضای این کارگروه علمی و پژوهشی به نوبه خود سپاسگزارم و ما آمادگی داریم هرگونه همکاری با این کارگروه را در صورت نیاز داشته باشیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com