کد خبر ۱۱۱۹۳۰ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
خدمت‌رسانی 152 موکب استان در اربعین حسینی؛

افزایش 20 درصدی موکب‌های اربعینی قم

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم گفت: امسال 152 موکب از استان قم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، پس از 2 سال محدودیت‌های کرونا در کشور عراق و مرز مهران برپا می‌شود و امسال 20 درصد به ظرفیت موکب‌های استان قم افزوده‌ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از تسنیم، رضا حافظی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌ریزی برای خدمات‌دهی در ایام اربعین اظهار داشت: با توجه به قرارگیری در فصل گرما، تدابیری باید در زمینه آب، یخ و سیستم‌های سرمایشی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون دستگاه‌های بسته‌بندی آب متعددی توسط مواکب آماده‌شده تا در ایام اربعین بتوانیم برای خدمت‌رسانی به زائران مورد استفاده قرار دهیم، گفت: در حال حاضر نمایندگان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در کشور عراق هستند و تا پایان عملیات اربعین در این کشور حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم با تأکید بر اینکه امسال 20 درصد به ظرفیت موکب‌های استان قم در مراسم اربعین حسینی علی‌رغم همه مشکلات افزوده‌ شده است، ابراز کرد: استان قم در سال جاری، 152 موکب دارد که بعد از استان‌های تهران و خوزستان، استان قم دارای بیشترین موکب اربعین حسینی است.

وی با اشاره به خدمات متنوع این 152 موکب استان به زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: این موکب‌ها تنها و صرفاً محدود به خدمات اسکان و پذیرایی نخواهد بود.

حافظی ادامه داد: 68 موکب از این مواکب در شهر کربلا، حدود 38 موکب در مسیر نجف به کربلا، 34 موکب در نجف اشرف و 12 موکب در نقاط صفر مرزی و شهر مقدس قم مستقر هستند.

به گفته وی، موکب‌داران علاوه بر خدمت‌رسانی عمومی شامل اسکان، تغذیه و پشتیبانی از زائران، باید رسالت فرهنگی خود را که همانا ترویج فرهنگ و مکتب اهل‌بیت(ع) بوده را در این فرصت مهم به‌درستی ایفا کنند که در این زمینه تعداد 150 روحانی، موکب‌های قم را همراهی می‌کنند که یکی از وظایف اصلی آن‌ها اقامه نماز و پاسخ به سؤالات و شبهات است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم با تأکید بر اینکه مواکب استان قم بیشترین تعامل را با موکب‌های عراقی دارند تا این ائتلاف بین دو ملت به بهترین نحو شکل بگیرد، عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب کمک خواهند کرد که تا بهترین خدمات به زائران اربعین در سال جاری در موکب‌های استان ارائه شود.

حافظی از موکب‌داران اعزامی از استان قم خواست که به رسالت جهانی راهپیمایی و به‌نوعی همایش عظیم اربعین در ایجاد وحدت و همدلی توجه ویژه داشته باشند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com